۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 83188884
T T
۰ نفر
23 طرح در شهركهاي صنعتي خراسان رضوي آماده بهره برداري است

مشهد- ايرنا- مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي گفت: همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 23 طرح عمراني و صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي اين استان آماده بهره برداري شد.

مسعود مهدي زاده مقدم روز سه شنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي قابل افتتاح دهه مبارك فجر در شهرك‌ هاي صنعتي گناباد افزود: راه اندازي و توسعه واحدهاي صنعتي و توليدي يكي از اولويت ها و برنامه هاي اصلي اين شركت است و در همين راستا زيرساخت هاي لازم براي همه واحدهاي توليدي تامين مي شود.
وي اظهار داشت: در دهه فجر امسال 16 طرح صنعتي با سرمايه گذاري سه هزار و 449 ميليارد ريال و هفت پروژه عمراني شامل برق رساني، راه و ابنيه و روشنايي با هزينه 29 ميليارد ريال در شهرك‌ ها و نواحي صنعتي استان بهره برداري مي شود كه زمينه اشتغال 581 نفر را ايجاد مي كند.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي همچنين از صدور چهار ضمانت نامه اعتباري به ارزش 50 ميليارد ريال براي كمك به واحدهاي صنعتي و توليدي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان طي سال جاري خبر داد و گفت: صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك اصل و سود تسهيلات بانكها به صنايع كوچك را در مناطق توسعه يافته تا 70 درصد و در مناطق كمتر توسعه يافته تا 85 درصد تضمين مي كند.
مهدي زاده مقدم اظهار داشت: با توجه به اينكه صنايع خرد، كوچك و متوسط آسيب پذيري بيشتري نسبت به صنايع بزرگ دارند، تلاش شده است، مشكل تامين سرمايه در گردش اين واحدها با حمايت هاي صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك حل شود.
وي گفت: ضمانت نامه ها در سه حوزه ايجادي، سرمايه در گردش و توسعه كمك شاياني در حوزه صنعت استان داشته و به رشد اقتصادي صاحبان صنايع منجر شده است.
وي افزود: هم اكنون 45 درصد از صنايع، 40 درصد از اشتغال صنعتي و 24 درصد از سرمايه‌گذاري استان در شهرك ‌ها و نواحي صنعتي استان خراسان رضوي قرار دارد كه با 48 شهرك و ناحيه صنعتي مصوب و 40 شهرك فعال زمينه استقرار 2570 واحد صنعتي را با اشتغال 74 هزار و 156 نفر فراهم كرده است.
7489 / 6053