۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۳۹
کد خبر: 83189205
T T
۰ نفر
پرداخت صدقه به روش الكترونيكي در خراسان رضوي افزايش يافت

مشهد- ايرنا- معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) خراسان رضوي گفت: ميزان پرداخت صدقه به روش الكترونيكي در اين استان نسبت به پارسال 123 درصد افزايش يافت.

سلمان دانشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي امسال تاكنون مردم در خراسان رضوي 183 ميليارد ريال صدقات خود را با استفاده از شيوه هاي واريز سنتي به صندوقهاي صدقات، پرداخت حضوري و استفاده از شيوه هاي الكترونيكي براي توزيع بين نيازمندان به اين نهاد سپرده اند.
وي ادامه داد: دو ميليارد و 570 ميليون ريال از اين مبلغ با استفاده از شيوه هاي الكترونيكي به كميته امداد خراسان رضوي پرداخت شده است.
معاون كميته امداد خراسان رضوي به رشد 123 درصدي ميزان پرداخت صدقه به روش الكترونيكي در سالجاري نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و بيان كرد: مزيتهاي پرداخت صدقه با استفاده از شيوه هاي نوين شامل جلوگيري از تاخير در پرداخت و توجه به امنيت در حمل و نقل و رفع سرقت از صندوقها، فرسوده نشدن اسكناسها، كاهش بكارگيري نيروي انساني و تسريع در هزينه آن براي نيازمندان است.
وي افزود: كميته امداد بر اساس طرحهاي خروج از سبكهاي سنتي و آماده شدن بستر استفاده از شيوه هاي نوين و الكترونيكي به منظور سرعت بخشي به خدمت رساني و ديگر مزاياي روشهاي نوين به صورت گسترده به اين روشها روي آورده است.
نيم ميليون نفر در قالب 200 هزار خانوار در خراسان رضوي زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند.
7496/1858