كيانوش كيامرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دستگاه حفاري تي.بي.ام خط سوم قطارشهري 15 و 16 فروردين ماه به ميدان بسيج رسيد و با تمهيدات خاص و بدون تعطيلي ايستگاه بسيج، ديشب با موفقيت از زير تونل خط يكم عبور كرد و از ميدان بسيج گذشت.
وي اظهار داشت: هم اكنون حفاري اين خط به سوي ميدان 15 خرداد بدون هيچ مشكلي در حال انجام است.
وي گفت: خط سوم به طول 30 كيلومتر از بزرگترين خطوط مترو كشور است و تاكنون 10 كيلومتر آن حفاري شده است.
كيامرز با بيان اينكه پيمانكار اين خط قرارگاه خاتم الانبيا (ص) است افزود: عبور دستگاه حفاري از زير ايستگاه خط يكم در ميدان بسيج مشهد از موارد بحراني بود كه در آستانه روز پاسدار با موفقيت انجام شد.
وي اظهار داشت: طبق برنامه ريزي صورت گرفته حفاري اين خط در نيمه دوم سال جاري به پايانه مسافربري خواهد رسيد.
خط يكم قطارشهري مشهد به طول 19 كيلومتر از پايانه غدير نخريسي تا وكيل آباد اسفند 1389 به بهره برداري رسيد و هم اكنون روزانه بطور ميانگين 130 هزار نفر در اين مسير جا به جا مي شوند.
مسير توسعه 4.5 كيلومتري اين خط نيز از ايستگاه غدير تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداري رسيد.
عمليات حفاري 14.5 كيلومتر خط دوم قطار شهري مشهد نيز از منطقه رضاشهر به سوي منطقه طبرسي شمالي، پانزدهم بهمن 94 به پايان رسيد و اسفند سال 95 مرحله نخست اين خط به طول هشت كيلومتر بهره برداري شد.
اواخر اسفند 96 نيز با بهره برداري از 2 كيلومتر ديگر از مسير اين خط، ايستگاههاي سعدي و شريعتي به صورت آزمايشي بهره برداري و در سفر ارديبهشت ماه سال 97 رئيس جمهوري به مشهد اتصال اين خط با خط يكم در ايستگاه شريعتي افتتاح شد.
عمليات حفاري خط سوم قطارشهري مشهد نيز به طول 30 كيلومتر كه مسير شهرك ابوذر تا قاسم آباد را پوشش مي دهد از نيمه دوم فروردين سال 95 آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نيز به پايان رسيده و اجراي اين خط به طول 17.5 كيلومتر از انتهاي خواجه ربيع تا شهرك شهيد رجايي با 15 ايستگاه برنامه ريزي شده است.
7505/ 6053
مشهد- ايرنا- مديرعامل شركت قطارشهري مشهد گفت: دستگاه حفاري خط سوم قطارشهري با موفقيت از ميدان بسيج و زير تونل خط يكم عبور كرد.