۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83281885
T T
۰ نفر

13 راه فرعي و روستايي در خراسان رضوي بسته است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83281885
13 راه فرعي و روستايي در خراسان رضوي بسته است

مشهد- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي گفت: 13 راه فرعي و روستايي در استان به علت جاري شدن سيل و گل و لاي و يا ريزش كوه تا اطلاع بعدي بسته شده اند.

ابراهيم نصري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: راه فرعي بردسكن - عشق آباد در شهرستان بردسكن، مسير روستايي سنگرد - حسين آباد در شهرستان سبزوار، راه حصار - حاتم قلعه در شهرستان درگز و مسيرهاي كورشك - تكه ميدان و ميدان بسيج نقاب - سه راهي رامشين در شهرستان جوين و سه راهي رضويه - زيبد در شهرستان گناباد از يك طرف بسته هستند.
وي ادامه داد: راههاي ارتباطي روستاهاي رزمگاه و دو قلعه براشك در شهرستان فريمان، شوريجه و پس كمر در شهرستان سرخس و تكمار و جعفرآباد در شهرستان كاشمر هم از دو طرف به علت وقوع سيلاب و فقدان ايمني كافي بسته هستند.
او گفت: امروز تمام 9 راه مسدود شهرستان كلات بازگشايي شد.
بارش شديد باران كه از شنبه شب در خراسان رضوي آغاز شد تا 27 فروردين ادامه يافت و بارندگي شديد در اين مدت موجب جريان سيل در شهرستانهاي كلات، درگز و سرخس واقع در شمال و بجستان در جنوب خراسان رضوي و خساراتي در اين مناطق شده است. شديدترين اين خسارتها مربوط به شهر كلات به خاطر آبگرفتگي دهها منزل مسكوني است كه منجر به تخليه يكي از محلات آن شد.
اين بارشها موجب شد كه هفت سد در اين استان سرريز شود و چهار سد ديگر هم در آستانه سرريز قرار بگيرند.
هشت رودخانه نيز در نقاط مختلف خراسان رضوي به خاطر حجم بارشهاي شديد سيلابي شدند. با اين وجود به خاطر تمهيدات و اقدامات پيشگيرانه دستگاههاي مسئول و نظارت مستقيم استاندار خراسان رضوي و ديگر مديران استاني تاكنون سيل در اين خطه تلفات جاني نداشته است.
خراسان رضوي 20 هزار و 575 كيلومتر جاده دارد كه شش هزار و 423 كيلومتر آن بين شهري و 14 هزار و 152 كيلومتر آن راه روستايي است.
1922/3221