۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83283723
T T
۰ نفر
جوانان با نگاه به آينده مسير توسعه كشور را ترسيم كنند

تربت حيدريه- ايرنا- فرماندار تربت حيدريه با بيان اين كه مسئولان در كنار قشر جوان جامعه مكلف به اعتماد سازي و تسهيلگري هستند گفت: نسل جوان نيز بايد با نگاه به آينده، مسير رشد و توسعه بيش از پيش كشور را ترسيم و طي كند.

علي رستمي روز پنجشنبه در نشست هم انديشي با شماري از جوانان شهرستان تربت حيدريه افزود: جوانان اين شهرستان از توانائيهاي بسيار بالايي برخوردارند كه در صورت استفاده صحيح از آنها مي توان به شكوفايي بيش از پيش اين منطقه اميدوار بود.
وي ادامه داد: هم اكنون بخش زيادي از جمعيت فعال تربت حيدريه را جوانان تشكيل مي دهند كه با بهره مندي و استفاده بهينه از اين ظرفيت مي توان پيشرفت و توسعه اين شهرستان را شتاب داد.
فرماندار تربت حيدريه با اشاره به نقش جوانان در طول تاريخ انقلاب و دستاوردهاي حاصل شده از اين نقش آفريني گفت: نسل جوان امروز، وارث جواناني است كه پاي ارزشهاي انقلاب ايستادند و عزت و سرافرازي را براي كشورمان به ارمغان آوردند.
رستمي راه اندازي مجمع مشورتي جوانان تربت حيدريه را فصل جديدي در همراهي جوانان با مسئولان دستگاههاي اجرايي شهرستان توصيف كرد و افزود: تلاش مي شود با به كارگيري ظرفيتهاي موجود و بسيج امكانات، از مشاوره هاي فكري جوانان در بخشهاي مختلف استفاده كرد تا بتوان به اهداف مورد نظر دست يافت.
وي ادامه داد: بايد از شعارزدگي فاصله گرفت تا بتوان به شكل كاربردي از نيروي فكري و خلاقيت جوانان در مسير رشد و توسعه كشور استفاده كرد.
در اين نشست بيش از 30 جوان نخبه در حوزه هاي مختلف علمي، قرآني، فرهنگي، اجتماعي، سلامت، هنر، كارآفريني، ورزش و توان يابي به بيان دستاوردها و دغدغه هاي خود در بخشهاي مختلف پرداختند و تقويت حضور جوانان در عرصه هاي اجرايي را خواستار شدند.
از مجموع جمعيت 225 هزار نفري تربت حيدريه حدود 55 هزار نفر آنان را جوانان تشكيل مي دهند كه معادل سه درصد جمعيت جوانان خراسان رضوي هستند و تربت حيدريه از اين حيث پنجمين شهرستان خراسان رضوي محسوب مي شود.
هم اكنون 11 سازمان مردم نهاد ، دو تشكل صنفي و دو تشكل سياسي در تربت حيدريه مشغول فعاليتند.
تربت حيدريه در فاصله 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
1922/7079