۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83298054
T T
۰ نفر

مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83298054
مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- مرحله كشوری سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن 'مدهامتان' ویژه اعضای كانونهای فرهنگی – هنری مساجد كل كشور روز سه شنبه در مشهد مقدس آغاز شد.

مسئول دبیرخانه كانونهای فرهنگی - هنری مساجد خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات 32 هزار نفر از اعضای زن و مرد كانونهای فرهنگی – هنری مساجد كل كشور شركت كردند كه پس از رقابت در مرحله استانی 300 نفر از آنان به مرحله كشوری راه یافتند.
محمد حسین عبداللهی افزود: از 300 شركت كننده مرحله كشوری سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان 180 نفر مرد و باقی زن هستند كه مردان در رشته های ' قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان، ترتیل، حفظ كل قرآن، حفظ جزء 30 قرآن و نقاشی آیات' و زنان در رشته های 'حفظ كل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل' به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: شركت كنندگان در این دوره از مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال هستند و همه آنان از اعضای فعال كانونهای فرهنگی هنری مساجد كشور به شمار می روند.
مسئول دبیرخانه كانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی گفت: 24 هزار كانون فرهنگی – هنری در مساجد كل كشور فعال است كه از این تعداد هزار و 770 كانون در خراسان رضوی قرار دارد.
عبداللهی افزود: پنج هزار و 600 نفر از اعضای كانونهای فرهنگی – هنری مساجد خراسان رضوی در سیزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان شركت كردند كه پس از رقابت در مرحله استانی 15 نفر از آنان به مرحله كشوری راه یافتند.
وی اضافه كرد: مرحله كشوری سیزدهمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان تا 13 اردیبهشت ماه در مشهد ادامه می یابد و در آخرین روز سه نفر از هر رشته به عنوان برگزیدگان این دوره از مسابقات با نظر هیات داوران معرفی می شوند.
مدهامتان كوچكترین آیه 64 سوره الرحمن و كوچكترین آیه قرآن است كه تنها از یك كلمه 'مدهامتان' تشكیل شده است.
مدهامتان به معنای 'دو باغ سبز و سیرآب كه از غایت سبزی به سیاهی زنند' است و مثنای كلمه 'مدهامه' است.
1922/7489