۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۱
کد خبر: 83258340
T T
۰ نفر
كاهش ديوان سالاري مهمترين اقدام براي رونق توليد است

مشهد- ايرنا- نايب رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: كاهش ديوان سالاري و جلب مشاركت بخش خصوصي در تصميم گيري ها مهمترين اقدام براي رونق توليد است.

حسن حسيني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به سال 'رونق توليد' افزود: انتخاب چنين عنواني براي امسال با توجه به شرايط فعلي اقتصاد كشور بسيار هوشمندانه است.
وي اظهار داشت: چند سال است كه رهبر معظم انقلاب مبناي نامگذاري سالها را مسائل اقتصادي قرار داده اند تا بتوان از اين طريق رفع مشكلات اقتصادي را در اولويت قرار داد اما اجراي برنامه ها در اين راستا دچار مشكل مي شود.
وي گفت: بايد ابتداي هر سال كارگروهي در استانها تشكيل شود تا ضعف و قوت برنامه هاي مرتبط با نامگذاري سالها احصا شده و براي سال جديد و تحقق شعار آن برنامه ريزي كند.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي افزود: ديوان سالاري بسيار در كشور وجود دارد و روند دريافت مجوز ها و انجام امور اداري براي سرمايه گذاران و توليدكنندگان طولاني است كه با اين شرايط نمي توان انتظار داشت، بخش توليد رونق گيرد.
وي اظهار داشت: بيش از آنچه تحريم هاي بين المللي اقتصاد كشور را تحت تاثير قرار داده، تحريم هاي داخلي و ديوان سالاري، اقتصاد و بخش توليد كشور را تخريب كرده است.
وي گفت: اختيارات مديران استاني كه اشراف بيشتري بر روي مشكلات و مسائل بخش توليد منطقه خود دارند، بسيار كم است و بايد براي تصميم گيري در هر بخش به تهران بروند يا در انتظار تصميمات مركز كشور باشند.
حسيني افزود: اقدام ديگر براي رونق توليد در سال جاري بايد تمركززدايي و افزايش اختيارات مديران استانها در عرصه اقتصادي باشد تا در هزينه و زمان صرفه جويي شده و طرحها به نحو بهتري اجرا شود.
وي اظهار داشت: از ديگر پيشنهادات براي رونق توليد، كاهش تعطيلات در طول سال و افزايش راندمان كاري است زيرا هم اكنون از 25 اسفند ماه هر سال تا اوايل ارديبهشت ماه سال جديد اغلب ادارات در عمل نيمه تعطيل هستند و با اين راندمان كاري نمي توان انتظار رونق توليد داشت.
وي گفت: براي تحقق شعار سال بايد الزامات توسط قواي سه گانه تعيين و از سوي رسانه ملي اطلاع رساني شود و در اجرا نيز مشاركت بخش خصوصي محور اساسي كار قرار گيرد.
7489 / 6053