۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰:۱۹
کد خبر: 81952337
T T
۰ نفر
كارگردان روس: فيلم محمد رسول الله به درك درست اسلام كمك مي كند

مسكو - ايرنا- «نيكيتا ميخالكوف» كارگردان برجسته روس و رئيس اتحاديه سينماگران روسيه با تمجيد فيلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجيد مجيدي كارگردان ايراني خاطرنشان كرد كه اين فيلم براي كسب اطلاعات صحيح از دين اسلام و درك درست آن كمك مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت ايران در مسكو، ميخالكوف روز شنبه در مراسمي پس از نمايش فيلم محمد رسول الله (ص) در سينماي اكتيابر مسكو با حضور مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه گفت: اين فيلم سينمايي به مخاطب امكان مي دهد اطلاعات واقعي در باره پيامبر اسلام و اين دين آسماني به دست بياورد.
وي افزود: امروز، روز مهمي براي اين كارگردان سينمايي روس است و از نزديك با يك فيلم سينمايي ارزنده ايراني آشنا و با كارگردان آن گفت وگو كردم.
رئيس اتحاديه سينماگران روسيه با بيان اين كه ايران داراي فرهنگ غني و باستاني است، اظهار كرد: سينماي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي رشد و تكامل داشته و به موفقيت هاي شاياني دست يافته و شهرت جهاني به دست آورده است.
ميخالكوف همچنين بر لزوم احترام به عقايد مذهبي مؤمنان اديان مختلف و خودداري از جريحه دار كردن احساسات آنها و توهين به اديان تأكيد كرد.
مجيد مجيدي كارگردان فيلم محمد رسول الله (ص) نيز در نشست پس از نمايش اين فيلم، گفت: بيش از هفت سال براي فيلم محمد رسول الله (ص) زحمت كشيده ام.
وي با بيان اين كه حضرت محمد پيامبر اسلام (ص) در نزد أمت اسلامي مظلوم واقع شده، اظهار كرد: امروز قرائت بدي از اسلام صورت مي گيرد؛ نام اين دين آسماني به سرقت رفته است؛ اسلام دين صلح و دوستي است.
مجيدي گفت: من رحمت پيامبر را در فيلم محمد رسول الله (ص) به نمايش گذاشتم اما با اين وجود، اين فيلم از سوي الازهر و عربستان رد شده و دعوت مرا نپذيرفتند.
وي ادامه داد: اين فيلم، پنجره اي است به غرب از اسلام حقيقي و مي تواند موجب اتحاد دنياي اسلام را فراهم كند. در ساخت اين فيلم از نظرات علماي اهل سنت و شيعه بهره بردم.
مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه نيز در سخناني به اقبال فيلم محمد رسول الله (ص) و استقبال از آن در ايران و كشورهاي ديگر اشاره كرد.
وي، نمايش اين فيلم در مسكو را رويداد فرهنگي مهم و قابل توجهي خواند و افزود: حضور كارگردان معروف روس (ميخالكوف) در اين نشست، براي ما افتخار است.
مجيد مجيدي كارگردان فيلم سينمايي «محمد رسول الله (ص)» روز گذشته نيز در نشست خبري مربوط به اين فيلم كه با هماهنگي رايزني فرهنگي كشورمان در مسكو، در محل خبرگزاري روسيا سگودنيا برگزار شد شركت كرد.
كارگردان فيلم محمد رسول الله (ص) دغدغه اصلي ساخت اين فيلم را ناشي از تصوير نادرستي كه از اسلام در دنيا ارائه شده، دانست و با اشاره به رشد جريان هاي تروريستي و افراطي در جهان اسلام و گسترش جريان اسلام هراسي در غرب، ضرورت و اهميت ساخت و نمايش اين فيلم در زمان حاضر را مورد تأكيد قرار داد.
وي اظهار كرد؛ تلاش كردم با ساخت فيلم رسول الله، پنجره اي از اسلام واقعي را براي جهان غرب باز كنم؛ پنجره اي كه بتواند قطره اي از درياي رحمة للعالمين پيامبر اسلام و ماهيت رحماني دين اسلام را به جهان نشان دهد.
كارگردان فيلم محمد رسول الله(ص)، هدف ديگر خود از ساخت اين فيلم را تقويت وحدت و اخوت ميان مسلمانان جهان توصيف كرد و اين فيلم را عاملي براي وفاق در جهان اسلام دانست.
وي افزود: در مراحل تحقيقات كه نزديك به سه سال به طور انجاميد، هم به منابع معتبر اهل سنت و هم به منابع معتبر شيعه مراجعه كرده و با علماي اهل سنت و شيعه گفت وگو و از مشاوره هر دو گروه استفاده كرديم.
به گفته مجيدي، براي ساخت بخش اول از بخش هاي سه گانه فيلم پيامبر، مقطع پيش از اسلام و دوران كودكي زندگي رسول گرامي اسلام را انتخاب كرديم كه كمتر چالش برانگيز و مورد اختلاف باشد؛ همچنين در هيچ جاي فيلم هم تصويري از چهره پيامبر ارائه نشده است.
شبك**اروپام*391**1504