26 ميليارد تومان ماليات به شهرداريها و دهياري ها پرداخت شد

زاهدان - ايرنا - مدير كل امور مالياتي سيستان و بلوچستان گفت: 26 ميليارد تومان از محل درآمدهاي ماليات بر ارزش افزوده در سه ماه نخست امسال به طور مستقيم به حساب شهرداري ها و دهياري هاي استان واريز شده است.

محمدسليم امرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ماليات بر ارزش افزوده در سيستان و بلوچستان هر ماه مستقيم به حساب شهرداري ها و دهياري استان واريز مي شود.
وي افزود: سال گذشته افزون بر 86 ميليارد تومان ماليات بر ارزش افزوده به حساب شهرداري ها و افزون بر 38 ميليارد تومان به حساب دهياري ها و فرمانداري هايي كه روستاهاي آنها فاقد دهياري بود در سيستان و بلوچستان واريز شد تا صرف عمران اين مناطق شود.
مدير كل امور مالياتي سيستان و بلوچستان بيان كرد: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از فضاي كسب و كار، تسهيلات بخشودگي جرائم مالياتي اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت به طوري كه با استقبال خوب مردم استان افزون بر 500 پرونده در اين رابطه مختومه شد.
امرا كسب رتبه چهارم در اظهارنامه مالياتي صاحبان مشاغل در سيستان و بلوچستان را گامي مثبت در تحقق اهداف اين سازمان ذكر كرد.
وي تصريح كرد: وصول ماليات در سيستان و بلوچستان با توجه به شرايط اقتصادي حاكم بر استان به تناسب بودجه كشور چهار صدم درصد را شامل مي شود كه رقم ناچيزي است.
وي 31 تيرماه را آخرين مهلت ارائه الكترونيكي اظهارنامه اشخاص حقوقي و صاحبان درآمد املاك اجاري ذكر كرد و افزود: افراد مي توانند در زمان تعيين شده اطلاعات فعاليت اقتصادي خود را تكميل و اظهارنامه مالياتي را تسليم كنند تا مشمول تخفيف ها و معافيت هاي مقرر در قانون ماليات هاي مستقيم شوند.
امرا با اشاره به نحوه مصرف ماليات گفت: ماليات يكي از پايدارترين و هميشگي ترين درآمدهاي دولت به حساب مي آيد.
مدير كل امور مالياتي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت براي اداره امور كشور نيازمند امكانات مالي است تا بتواند وظايفي را كه از جانب مردم به عهده گرفته به نحو مطلوبي انجام دهد.
امرا افزود: درآمدهاي مالياتي رابطه مستقيمي با بودجه كشور دارد و نقش مهم و سازنده اي در اقتصاد كشور و برقراري عدالت در جامعه ايفا مي كند.
وي با اشاره به نقش ماليات در توسعه و گسترش عمران مناطق گفت: زماني كه درآمدها پايدار باشد متوليان عمران شهري مي توانند نيازهاي خود را شناخته و برنامه ريزي دقيقي را براي پاسخگويي انجام دهند.
مدير كل امور مالياتي سيستان و بلوچستان افزود: در اين چرخه نقش اصلي بر عهده مودي مالياتي است و نتيجه مثبت با مشاركت فعال اين افراد حاصل مي شود.
امرا اجراي عدالت مالياتي را مهمترين سياست نظام مالياتي برشمرد و گفت: سازمان امور مالياتي به هيچ عنوان بنا ندارد تا با بي عدالتي و فشار بر موديان مالياتي، ماليات اخذ كند بلكه وصول ماليات بايد با شناسايي موديان جديد و گسترش دامنه مالياتي باشد.
وي پرداخت ماليات را مهمترين عامل رشد و توسعه جامعه برشمرد و افزود: ماليات موجب رونق اقتصادي و ارتقاي شاخص ها در تحقق عدالت اجتماعي، افزايش خدمات و عمران و آبادي كشور و استان مي شود.
امرا خاطر نشان كرد: تمام شهروندان سيستان و بلوچستان مي توانند علاوه بر ملاقات حضوري از طريق سامانه تلفني 1526 پيشنهادات و گزارشات خود را به اين نهاد ارائه دهند تا در اسرع وقت مورد رسيدگي قرار گيرد.
7316**3042