۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83010461
T T
۰ نفر
تردد در مسير زابل - نهبندان امكان پذير نيست

زاهدان - ايرنا - مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: تردد در مسير زابل - نهبندان به دليل توفان شديد و گرد و خاك زياد امكان پذير نيست.

عبدالرحمن شهنوازي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مسير زابل - نهبندان بر اثر توفان و گرد و خاك كه از ساعت 8 صبح امروز جمعه مسدود شده بود ساعتي پيش بازگشايي شد اما تردد در اين مسير همچنان امكان پذير نيست.
وي تصريح كرد: گرد و خاك در مسير زابل - زاهدان وجود دارد اما تردد در اين مسير با احتياط انجام مي شود.
به گفته كشواد بهروزي زاده فرمانده پليس راه شمال سيستان و بلوچستان مسير سفيد آبه به دليل توفان شديد و گرد و خاك ساعتي پيش مسدود شده است.
به گفته كارشناس پيش ‌بيني هواشناسي سيستان و بلوچستان توفان و گرد و خاك تا يكشنبه هفته آينده در منطقه سيستان تداوم دارد.
مصدق گودرزي فر افزود: روزهاي دوشنبه و سه شنبه قدري از شدت توفان كاسته شده و از روز چهارشنبه هفته آينده دوباره وزش باد و گرد و خاك در نواحي شمالي سيستان و بلوچستان شدت مي يابد.
وي گفت: در اين مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار به زاهدان، نواحي مركزي، مرز شرقي و نيمه جنوبي سيستان و بلوچستان توفان گرد و خاك با شدت كمتر رخ خواهد داد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه امكان دارد همزمان چندين پديده از جمله توفان، بارندگي، سيل، خشكسالي و مواج شدن دريا را تجربه كند.
سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده است.
3213**6081