۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83070267
T T
۰ نفر
پيشگيري از وقوع جرم در كشور نيازمند هم افزايي همه دستگاههاست

زاهدان – ايرنا- معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: پيشگيري از وقوع جرم در كشور نيازمند هم افزايي و پرهيز از موازي كاري تمامي دستگاهها و نهادها است.

به گزارش ايرنا محمدباقر الفت روز پنجشنبه در نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم سيستان و بلوچستان اظهار داشت: ضروري است در اين راستا همه دستگاهها براي توليد برنامه، راهبردها و اهداف مبتني بر عقلانيت در كنار هم باشند و به منظور بهره گيري مناسب از امكانات نظام براساس نياز هر استان نسخه اي تنظيم كنند.
وي با بيان اينكه رفتارهاي ناهنجار در هر جامعه اي سبب عدم توسعه يافتگي و مهاجرت افراد مي شود گفت: شوراي پيشگيري از وقوع جرم 2 وظيفه اصلي هماهنگي توليد برنامه و رصد و پايش اجراي برنامه ها به طور صحيح و موثر را بر عهده دارد.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: بعد از گذشت چندين دهه از انقلاب اسلامي فرهنگ پيشگيري در رفتار و گفتار مسئولان و آحاد مردم كشور شكل گرفته كه بسيار ارزشمند است.
الفت تاكيد كرد: اگر در جامعه هم افزايي باشد خيلي سريعتر مي توانيم از فضاهاي ناهنجار رهايي يابيم.
وي تاكيد كرد: مديريت اشتراكي بايد فرمول نصب العين مسولان دست اندركار حوزه پيشگيري باشد.
معاون قوه قضاييه برپيشگيري به صورت علمي تاكيد كرد و افزود: در امر پيشگيري بايد از انجام كارهاي هيجاني و اتفاقي كه رهبر معظم انقلاب نيز بر آن تاكيد دارند بپرهيزيم و بجاي آن با دعوت از پژوهشگران و دانشگاهيان از نظرات مبتني بر تحقيق و آمار بهره بگيريم.
الفت با بيان اينكه كار پيشگيري در جامعه بايد اجتماعي و مردمي شود افزود: براي تحقق اين هدف ضروري است ما سرپل هاي مردمي داشته باشيم كه در اين مسير نهادها مي توانند بسيار كمك كننده باشند.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه گفت: ما مي توانيم آمارهاي آسيب هاي اجتماعي را كنترل كنيم و كاهش دهيم كه در اين امر 22 دستگاه متولي پيشگيري بسيار نقش آفرين هستند.
وي تاكيد كرد: اگر دستگاههاي متولي پيشگيري از جرم در جامعه، به صورت جزيره اي عمل كنند همانند فرفره اي مي مانند كه تنها به دور خود مي چرختند و نتيجه اقداماتشان براي جامعه مفيد نخواهد بود و وضع روز به روز اسف بار تر مي شود.
الفت معضلاتي چون طلاق، حاشيه نشيني، مسائل اخلاقي، كودكان كار و اعتياد را از جمله آسيب هاي اجتماعي مهم و مورد توجه اين نهاد ذكر كرد.
به گزارش ايرنا معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه روز چهارشنبه وارد زاهدان شد و در سفر 2 روزه به سيستان و بلوچستان شركت در نشست هاي معتمدان و ريش سفيدان، ستاد پيگيري اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، شوراي پيشگيري از وقوع جرم و كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز اين استان را در برنامه دارد.
7316 **6081