۱۲ دی ۱۳۹۷، ۰:۱۲
کد خبر: 83155756
T T
۰ نفر
حفظ وضع موجود توليد و بازار اولويت نخست وزارت صنعت ومعدن است

زاهدان - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه هيچ محدوديتي در زمينه صادرات كالا از كشور وجود ندارد گفت: اولويت نخست اين وزارتخانه حفظ وضع موجود توليد و بازار است.

به گزارش ايرنا رضا رحماني سه شنبه شب در نشست بررسي مسائل و مشكلات سيستان و بلوچستان با حضور دكتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و هيات همراه، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان، استاندار، نمايندگان مجلس، مديران و مسئولان، معتمدان و نخبگان اين استان در تالار فردوسي زاهدان اظهار داشت: بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب حفظ وضع موجود توليد كشور كار جهادي محسوب مي شود كه نياز به ابلاغيه و بخشنامه ندارد.
وي تاكيد كرد: اين مهم وظيفه و اولويت نخست همه مسئولان است كه بايد براي آن تصميم جدي بگيرند.
وزير صمت با اشاره به تصميمات دولت در حوزه توليد گفت: واردات قطعات اوليه توليد بدون ثبت سفارش انجام مي شود و آزاد است كه اين موضوع مي تواند كمك به توليد باشد.
رحماني با اشاره به اهميت صادرات گفت: جمهوري اسلامي ايران با 15 كشور همسايه مرز آبي و خاكي دارد كه هريك از اين كشورها ميزان قابل توجهي واردات دارند كه سهم ايران تنها 2.1 دهم درصد است.
وي تاكيد كرد: از آنجايي كه سهم ايران از واردات سالانه 60 ميليارد دلاري پاكستان تنها حدود يك ميليارد دلار است بايد تدابير لازم در اين زمينه اتخاذ شود تا اين سهم به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه هيچ محدوديتي در زمينه صادرات كالا از كشور وجود ندارد گفت: در صادرات تنها يك ملاحظه داريم و آن هم خروج مواد غذايي و كالاهاي اساسي است كه ارز دولتي دريافت مي كنند.
رحماني به موضوع ثبت سفارش اشاره كرد و گفت: از هفته گذشته با تفويض ثبت سفارش كالاها به استانها ضمن رضايت مندي تجار شاهد روان سازي مبادلات تجاري نيز هستيم.
وي تاكيد كرد: در صدديم هر اختياري كه قابل تفويض باشد را با هدف تسريع در انجام امور مربوطه به استانها واگذار كنيم.

** بخش معدن سيستان و بلوچستان در اولويت وزارت صمت
وزير صمت گفت: موضوع معدن در سيستان و بلوچستان جزو اولويت هاي اين وزارتخانه محسوب مي شود و تاكنون فعاليت هاي اكتشافي بسيار خوبي نيز توسط شركت هاي دولتي به ويژه در زمينه مس اين استان در حال انجام است.
رحماني گفت: امسال چند ماموريت در سطح وزارتخانه در زمينه نوسازي صنايع، صنوف توليدي، تامين نقدينگي و صادرات تعريف شده كه بايد اولويت سيستان و بلوچستان در آنها مشخص شود.
وي با اشاره به اهميت گسترش كارخانه صنايع بافت بلوچ ايرانشهر گفت: تمامي تجهيزات اين كارخانه خريداري شده است .
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف و برنامه اصلي اين وزارتخانه براي اين مجموعه از پنبه تا پوشاك است كه هزاران شغل ايجاد مي كند.
وي بر همكاري وزارت جهاد كشاورزي در زمينه برنامه مهم كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر تاكيد كرد.
وزير صنعت،معدن و تجارت بر تسريع در عمليات ساخت كارخانه طاير خودرو در منطقه سيستان تاكيد كرد و افزود: اين طرح بنا بر دلايلي از جمله تحريم پيشرفت فيزيكي بسيار پاييني دارد و تسريع در عمليات در حال پيگيري است.
به گزارش ايرنا معاون اول رئيس جمهوري امروز به اتفاق وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه و شهرسازي، نيرو، صمت، تعاون كار و رفاه اجتماعي، مدير عامل فرودگاهها، رئيس سازمان ميزاث فرهنگي و رئيس بنياد مستضعفان وارد ايرانشهر شد و مورد استقبال نماينده ولي فقيه، استاندار و فرماندار ويژه ايرانشهر و شماري از مسئولان استاني و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.
جهانگيري پس از افتتاح ترمينال فرودگاه ايرانشهر به اتفاق هيات همراه عازم قصرقند شد و بدو ورود به اين شهرستان مورد استقبال علما، مسئولان و معتمدان قرار گرفت.
شركت در نشست هم انديشي با نخبگان، معتمدان، جوانان و فعالان اجتماعي جنوب سيستان و بلوچستان در ايرانشهر، سفر به قصرقند، شركت در نشست معتمدان، جوانان، فعالان اجتماعي و كار آفرينان در زاهدان از مهمترين برنامه هاي سفر يك روزه جهانگيري به اين استان بود.
معاون اول رئيس جمهوري و هيات همراه سه شنبه شب زاهدان را به قصد تهران ترك كردند.
7316 **6081