۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 83194042
T T
۰ نفر
1551 پروژه از 40 هزار طرح سپاه سهم سيستان و بلوچستان شد

زاهدان - ايرنا - يك هزار و 551 پروژه محروميت‌ زدايي از مجموع 40 هزار پروژه بسيج سازندگي سپاه امروز /شنبه/ بطور همزمان توسط فرمانده كل سپاه پاسداران به صورت ويدئو كنفرانس و با حضور نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و شماري از مديران اين استان به مناسبت دهه فجر آغاز شد.

به گزارش ايرنا نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز شنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح هاي عمراني زود بازده سپاه پاسداران با رويكرد آب و اشتغال روستاها و مناطق محروم گفت: اين پروژه ها در بازه زماني دو ساله و در بستر اشتغالزايي، عمران و رفع محروميت تعريف شده است.
آيت الله عباسعلي سليماني ادامه داد: پروژه ها شامل طرح هاي مسكوني، آموزشي، جايگاه دام، زمين هاي ورزشي، آبرساني، ايجاد نيروگاه هاي خورشيدي كوچك خانگي، كارگاه هاي اشتغالزايي، استخر ذخيره آب و پرورش ماهي، خانه عالم و مبلغ و مانند آن از جمله كارهايي است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي رفع محروميت در سيستان و بلوچستان انجام مي دهد.
امام جمعه زاهدان تصريح كرد: سپاه علاوه بر ايجاد نظم و امنيت و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و كيان ميهن اسلامي، در كارهاي عمراني و فرهنگي نيز فعاليت هاي قابل توجهي مي كند كه اين امر بسيار ستودني است.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان بيان كرد: معيشت مردم و توجه به آن امري است كه در اين برهه زماني بيشتر از قبل بايد مورد توجه قرار گيرد.
جانشين فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان در ادامه اين مراسم گفت: نهاد مقدس سپاه به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 40 هزار طرح عمراني را با محوريت محروميت زدايي در دستور كار خود قرار داده است كه در كمترين بازه زماني انجام خواهد شد.
سرهنگ پاسدار محمد ناظري با بيان اينكه 151 پروژه به تكميل مدارس، زمين چمن، گلزار شهدا، مسجد، راه روستايي، خانه محروم و كارگاه توليدي اختصاص يافته است افزود: مرمت و بهسازي 395 پروژه شامل مدرسه، قنات، اصلاح سيستم انتقال آب روستايي، مسجد و راه روستايي از ديگر اقدامات عملياتي اين پروژه ها است.
وي تصريح كرد: دشمنان از سپاه و خدماتي كه در جامعه و به مردم مناطق محرومي چون سيستان و بلوچستان ارائه مي دهد بسيار عصباني هستند كه انجام حركات تروريستي نشان از اين امر دارد.
جانشين فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان وفاداري مردم اين استان به انقلاب و نظام را الگو و نمونه دانست و بيان كرد: گواه بسياري از مسئولين و كارشناسان نشان از آن دارد كه مردم اين منطقه بالاترين همراهي و هم گامي با نظام مقدس جمهوري اسلامي را داشته و دارند.
معاون عمران استاندار سيستان و بلوچستان نيز در ادامه اين مراسم بيان كرد: اين پروژه ها از طرف خيرين، دستگاه هاي دولتي و ساير اقشار با محوريت اجرايي و مهندسي اجرا شود.
باقر كرد اضافه كرد: افتتاح اين پروژه ها مي تواند تحولي در زندگي بهتر مردم داشته باشد لذا بخش دولتي و سازمان ها مرتبط به آن با تمام امكانات خود مشاركت مي كند.
9914 **6081