468 نفر در دوره بازآموزي امداد و نجات هلال احمر شركت كردند

زاهدان- ايرنا- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: دوره بازآموزي امداد و نجات ويژه طرح نوروزي با حضور 468 نفر از اعضاي اين جمعيت در چهار شهرستان زاهدان، هامون، سراوان و كنارك برگزار شد.

حسن مصفا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين دوره بازآموزي به منظور توان افزايي و تقويت مهارت هاي امدادي و ارتقاي آمادگي بيشتر نيروهاي اين جمعيت در امداد رساني به مسافران نوروزي برگزار شد.
وي ادامه داد: در اين دوره بازآموزي 420 نفر از نيروهاي مرد و 48 نفر نيروي امدادگر زن سيستان و بلوچستان شركت داشتند.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان از اختصاص سه دستگاه خودروي امداد و نجات به استان خبر داد و افزود: ارزش هر يك از اين خودروها يك ميليارد و 200ميليون تومان است كه با تجهيزات كامل براي ايام نوروز در سه محور پر تردد ايرانشهر، خاش و زهك مستقر خواهند شد.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي زياد (11.5 درصد گستره كشور) و موقعيت جغرافيايي و آب و هوايي از جمله استانهايي است كه احتمال وقوع چندين مخاطره طبيعي بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال اين استان تندبادها و گرد و غبار شديد و خشكسالي، در مركز سيل و زلزله و در جنوب نيز احتمال وقوع سونامي و دماي زياد هوا بعضا تا بيش از 50 درجه و ريزش باران هاي فصلي و جاري شدن سيل هاي مقطعي وجود دارد.
هلال احمر سيستان و بلوچستان به عنوان يك سازمان غيرانتفاعي و عضوي از نهضت بين المللي «صليب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه هاي بهداشت، درمان، توانبخشي، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبيعي و غير طبيعي و غيره پيشتاز بوده است.
7316**3213