۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبر: 83286516
T T
۰ نفر
سيل زدگان هيرمند در حال انتقال به چهار مكان اضطراري هستند

زاهدان- ايرنا- مدير عامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: چهار مكان با ظرفيت 500 خانوار در شهرستان هيرمند براي اسكان اضطراري سيل زدگان پيش بيني شده است كه افراد در حال انتقال به اين مكان هاي امن هستند.

رسول راشكي يكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سه مدرسه و شهرك صنعتي هيرمند براي اسكان سيل زدگان روستاي اين شهرستان تدارك ديده شده است.
وي ادامه داد: همزمان با شدت يافتن سيلاب ورودي به منطقه سستان تمامي نيروهاي هلال احمر در منطقه در آماده باش كامل قرار دارند تا خدمات را در كمترين زمان ممكن به هموطنان ارائه دهند.
مدير عامل جمعيت هلال احمر سستان و بلوچستان تاكيد كرد: نيروهاي اين جمعيت در آماده باش هستند تا در صورت نياز مكان هاي اضطراري اسكان را در شهرستان هاي سيستان راه اندازي كنند.
به گزارش ايرنا 6 روستاي شهرستان هيرمند در شمال سيستان و بلوچستان براثر شدت يافتن سيلاب رودخانه هيرمند در معرض آبگرفتگي قرار گرفتند.
براثر تخريب بخشي از سيل بند نياتك در هيرمند برخي روستاهاي اين شهرستان دچار آبگرفتگي شدند به طوريكه تاكنون سه روستا براثر شدت حجم ورودي سيلاب تخليه شدند.
سيلاب هاي غير قابل كنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سيستان جاري شده است.
اين سيلاب ها پس از بارندگي هاي هفته گذشته در حوضه آبريز رودخانه هيرمند و آب شدن برف هاي كوههاي هندوكش در بالا دست اين رودخانه از جمعه شب سيلاب شدت بيشتري گرفته است.
منطقه سيستان با پنج شهرستان زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده و با ولايت نيمروز افغانستان هم مرز است.
8316**3213