۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83302004
T T
۰ نفر

1.3 تن انواع مواد مخدر در ميرجاوه كشف شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83302004
1.3 تن انواع مواد مخدر در ميرجاوه كشف شد

زاهدان- ايرنا- فرمانده مرزباني سيستان بلوچستان از اجراي عمليات موفقيت آميز و كشف يك تن و 383 كيلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزي ميرجاوه خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان، سرهنگ محمد ملاشاهي روز شنبه در اين باره اظهار داشت: در راستاي تشديد اقدامات كنترلي و برخورد قاطع با قاچاقچيان موادمخدر و اشرارمسلح، ماموران هنگ مرزي ميرجاوه با رصد اطلاعاتي و مراقبت‌هاي شبانه ‌روزي به سر نخ‌هايي از ورود محموله بزرگ مواد‌مخدر به كشور آگاه شدند كه با تحت پوشش قرار دادن منطقه و مسيرهاي احتمالي قاچاقچيان را در رسيدن به اهداف شومشان ناكام گذاشتند.
وي بيان كرد: قاچاقچيان موادمخدر به خيال خام خود تصور مي‌كردند مي توانند با استفاده از شرايط جغرافيايي و جوي منطقه محموله خود را وارد كشور كنند اما مرزداران در عملياتي غافلگير كننده موفق به توقيف 2 دستگاه خودور، كشف 988 كيلوگرم ترياك، 375كيلوگرم حشيش و 20 كيلوگرم مرفين شدند.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت:مبارزه با قاچاقچيان موادمخدر يكي از مهمترين اولويت‌هاي مرزباني در سال 98 است.
وي همچنين ضمن تقدير از مرزنشينان و مرزداران سيستان و بلوچستان گفت: پيشگيري از جرايم نيازمند همياري مرزنشينان با مرزباني بوده و هدف اين مجموعه از اجراي طرح‌هاي مبارزه با موادمخدر و قاچاقچيان مسلح در جنوب شرق كشور ارتقاء احساس امنيت در جامعه است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان پيشرو ترين استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
اين استان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) به مركزيت زاهدان افزون بر 1100 كيلومتر مرز زميني با افغانستان و پاكستان دارد.
ميرجاوه در 75 كيلومتري شرق زاهدان و در همسايگي كشور پاكستان واقع شده است.
3213**6081