۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۳۷
کد خبر: 81321189
T T
۰ نفر
نواخته شدن زنگ شكوفه ها در استان سمنان و شور و حال كلاس اولي ها

سمنان - ايرنا - با نواخته شدن زنگ شكوفه ها، روز دوشنبه 9 هزار نفر دانش آموز كلاس اولي در استان سمنان به سر كلاس هاي درس رفتند.

زنگ شكوفه ها با هدف آشناسازي دانش آموزان كلاس اولي با محيط مدرسه و كلاس يك روز زودتر از آغاز سال تحصيلي نواخته شد و هزاران نفر از دانش آموزان در استان سمنان به همراه والدين خود در مدارس حضور يافتند.

حضور دانش آموزان دختر و پسر كه براي اولين بار محيط گرم خانه را ترك و روانه محيط كلاس و درس و مدرسه مي شوند اتفاق بزرگي است و برگزاري جشن و برنامه هاي متنوع در محيط هاي آموزشي اين اتفاق را براي دانش آموزان كلاس اولي شيرين تي مي كند.

دانش آموزان كلاس اولي امروز با به همراه داشتن گل و شيريني و نيز برتن كردن لباس هاي فرم مدرسه حال و هواي ديگري به محيط هاي آموزشي دادند و والدين آنها نيز به همراه آنان در كلاس ها حضور يافتند و دقايقي را با آنان گذراندند تا بار ديگر خاطرات مدرسه در آنان زنده شود.

بغض و گريه، شادي و لبخند به همراه دلشوره برخي از والدين امروز از صحنه هايي بود كه در مدارس ابتدايي و آغاز فصلي نو در دانش آموزان كلاس اولي مشاهده مي شد.

در استان سمنان امسال هفت هزار غنجه راهي مراكز پيش دبستاني شدند و به گفته مديركل آموزش و پرورش اين استان، سمنان با پوشش 80 درصدي پيش دبستاني 15 درصد از نرم كشوري بالاتر است.

همچنين امروز 9 هزار كلاس اولي روانه كلاس هاي درس در استان سمنان شدند كه تفاوت چنداني با شمار دانش آموزان سال قبل ندارد.

همزمان با اول مهر آغاز سال تحصيلي جديد در اين استان بيش از 102 هزار دانش آموز روانه قريب پنج هزار كلاس درس در يك هزار واحد آموزشي مي شوند.ك/2

599