۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۳
کد خبر: 83121729
T T
۰ نفر
حمايت از توليد نخستين اولويت دولت در عرصه اقتصادي است

شاهرود- ايرنا- رئيس دفتر رئيس جمهوري گفت: حمايت از توليد نخستين اولويت دولت است و با همدلي بايد براي افزايش توليد دركشور تلاش كرد.

به گزارش ايرنا، محمود واعظي شامگاه دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادي شهرستان شاهرود، در سرسراي ولايت فرمانداري ويژه اين شهرستان، به تلاش دولت براي افزايش صادرات غير نفتي اشاره كرد و گفت: وقتي با 15 كشور دنيا هم مرز هستيم محدوديتي براي صادرات نخواهيم داشت.
وي با بيان اينكه به دليل كمبود منابع آبي بايد در راه توسعه كشت گلخانه اي گام برداشت، تصريح كرد: دولت از توسعه كشت گلخانه اي حمايت مي كند و در اين زمينه نيز سهمي براي شاهرود درنظر گرفته مي شود.
رئيس دفتر رئيس جمهوري با بيان اينكه حسن همكاري و تعامل و دلسوزي مردم شاهرود توسعه را به دنبال دارد، افزود: روحيه خودباوري مردم استان سمنان مي تواند منطقه را متحول كند و هرچند ممكن است اين امر مدتي طول بكشد اما شدني است.
واعظي با تأكيد بر اينكه رئيس جمهوري مسائل شاهرود را با اشراف دنبال كرده و عزم و اراده اي براي توسعه آن دارد، ابراز داشت: پيشرفت ايران به معناي پيشرفت تهران و شهرهاي بزرگ نيست و همه مناطق بايد از ظرفيت هاي خود استفاده كنند تا آبادتر شده و مردم را از آن آبادي بهره مند كنند.
وي با بيان اينكه بايد به كارآفرينان و سرمايه هاي آنان در مناطق مختلف احترام گذاشت، افزود: از رأس نظام تا تمام دولت افتخار مي كنند كه از سرمايه گذاراني كه در جهت آباداني مملكت گام برمي دارند حمايت كرده و احترامشان را حفظ كنند.
واعظي يادآور شد: ما اكنون در جنگ اقتصادي با امريكا هستيم و بايد از آن سرافراز عبور كنيم و اين ممكن نيست مگر اينكه با هم متحد باشيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري به استان سمنان سفر خواهد كرد.
سخنراني مردمي در جمع مردم شاهرود، شركت در اجلاس سراسري نماز و حضور در شوراي اداري استان سمنان از جمله برنامه هاي رئيس جمهوري است.
همزمان با سفر كاروان تدبير و اميد به استان سمنان ، جمعي از وزراي كابينه روحاني نيز براي افتتاح و آغاز عمليات اجراي ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند كرد.
روحاني پيش از اين در فروردين ماه 95 همراه با كاروان تدبير و اميد به استان سمنان سفر كرده بود.
7358/6167