۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
کد خبر: 83065887
T T
۰ نفر

برداشت زرشك درميان 35 درصد كاهش يافت

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
کد خبر: 83065887
برداشت زرشك درميان 35 درصد كاهش يافت

بيرجند - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي درميان گفت: برداشت زرشك از سطح 2 هزار و 281 هكتار باغات اين شهرستان آغاز شده است كه نسبت به سال گذشته 35 درصد كاهش دارد.

وحيد ضيائيان احمدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: گرماي بي موقع در ارديبهشت ماه و وقوع تگرگ علت اصلي كاهش محصول زرشك است.
وي بيان كرد: سطح زيركشت محصول زرشك شهرستان درميان 2‌ هزار و 661 هكتار است كه از اين مقدار 2 هزار و 281 هكتار بارور و بقيه غيربارور است و پيش بيني مي شود امسال يكهزار و 625 تن زرشك خشك از درختان بارور برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي درميان گفت: برداشت زرشك از اواسط مهر آغاز مي شود و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد كه بيشترين سطح زيركشت زرشك درميان مربوط به بخش قهستان است.
وي افزود: 90 درصد زرشك توليدي درميان به خراسان رضوي صادر مي شود و بقيه در بازارهاي داخل استان به مصرف مي رسد.
ضيائيان احمدي اظهار داشت: امسال سطح زيركشت زرشك در شهرستان درميان افزايش يافت و در مجموع 30 هزار اصله نهال جديد كاشته شده كه به 10 هزار و 200 اصله نهال يارانه پرداخت كرده ايم.
وي شته، تريپس، پروانه برگ خوار، زنبور سرشاخه خوار، زنگ جادويي زرشك، عارضه لكه برگي و پوسيدگي طوقه را از جمله آفات و بيماري هاي زرشك ذكر و اضافه كرد: بيماري زنگ زرشك بيش از ساير آفات به محصول منطقه خسارت وارد كرده است.
وي همچنين از برداشت 325 تن محصول انگور در شهرستان درميان خبر داد و گفت: سطح زير كشت انگور 85 هكتار است و عسكري، مايه ميشي، حسيني و ياقوتي از ارقام توليدي اين منطقه است.
شهرستان درميان با وسعت پنج هزار و 797 كيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق به طول 70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105 كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
7556*3028