۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83316657
T T
۰ نفر

175 زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی نیازمند كمك هستند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83316657
175 زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی نیازمند كمك هستند

بیرجند - ایرنا - مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: اكنون 175 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند كه برای آزادی نیاز به كمك خیرین دارند.

علی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد 127 نفر بدهی مالی غیركلاهبرداری و مابقی بدهی نفقه، مهریه و دیه دارند.
وی عنوان كرد: بدهی مالی بیشترین فراوانی جرایم غیرعمد زندانیان استان را به خود اختصاص داده است كه در چهار زمینه بدهی مالی، نفقه، مهریه و دیه توسط مددكاران اجتماعی زندان ها پرونده تشكیل می شود.
مدیركل زندان های خراسان جنوبی، مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد استان را 30 میلیارد تومان بیان كرد و گفت: از ابتدای سال تاكنون 9 زندانی جرایم غیر عمد مالی با بدهی یك میلیارد و 50 میلیون تومان در استان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: با كمك افراد خیر، مشاركت های مردمی و ستاد دیه و از طرفی گذشت شاكیان می توان زندانیان جرایم غیر مالی را آزاد كرد.
هاشمی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: این جشن همزمان با 30 اردیبهشت ماه مصادف با 14 ماه مبارك رمضان در محل تالار ماهان بیرجند برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین جشن گلریزان به همین منظور تا قبل از شب های احیا در شهرستان های طبس، قاین، فردوس و نهبندان نیز برگزار خواهد شد.
مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان در استان و كمك خیرین 135 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی 16 میلیارد تومان آزاد شدند.
7557 * 6054