۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82242958
T T
۰ نفر
ری شهری: رسالت اصلی مداحان ارتقای معرفت عزاداران است

شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: مهمترین هدف امام حسین(ع) رهانیدن انسان ها از ضلالت، نادانی و انحراف است و مداحان باید در جهت این هدف والا حركت كرده و با مداحی خود معرفت عزاداران را ارتقا دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز یكشنبه در نشست مداحان ناحیه عبدالعظیم(ع) شهرری اخلاص برای خدا و حركت در جهت اهداف عاشورا را دو مولفه اصلی مداحی برای اهل بیت(ع) ذكر كرد و ادامه داد: بسیاری از واعظان و مداحان زمینه هدایت دیگر انسان ها را فراهم می كنند اما بخاطر نداشتن اخلاص و یا گم كردن مسیر خود گرفتار انحراف می شوند.
ری شهری گفت: بزرگترین معروف معرفت به معارف حقه و بزرگترین منكر جهالت است.
وی گفت: همه مداحان باید در نحوه شعرخوانی و اجرای مراسم های خود احساس مسئولیت كنند.
ری شهری با تاكید بر اینكه مداحان باید از قرائت اشعار غیرمعتبر و موهن اجتناب كنند افزود: اشعار مراسم های مذهبی از جمله ایام محرم و صفر باید مطلوب بوده و با آهنگ و لحن مناسب ادا شود.
وی گفت: مداحی و اشعاری كه در آن قرائت می شود باید در جهت اهداف عاشورا و معارف اهل بیت(ع) بوده و منجر به افزایش معرفت مخاطبان بشود.
نشست مداحان ناحیه عبدالعظیم(ع) با حضور جمعی از مداحان شهرستان ری برای هماهنگی آغاز مراسم ماه محرم و تشریح سیاست ها و خط مشی ها در سالن اجتماعات صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
6139
خبرنگار و انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
۰ نفر