۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82419936
T T
۰ نفر
كاهش 13 درصدي سرقت در 10 ماه اول سال در پايتخت/ انهدام 29 باند سرقت طي 36 ساعت گذشته

تهران- ايرنا- رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از كاهش 13 درصدي انواع سرقت در 10 ماه سپري شده از سالجاري نسبت به مدت مشابه سال 94 در پايتخت خبر داد.

به گزارش ايرنا، سردار عباسعلي محمديان صبح امروز در حاشيه دستگيري 140 سارق و زورگير در مقر پليس آگاهي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد قاطع پليس با سارقان و مجرمان گفت: در اين راستا طي 36 ساعت گذشته و با عمليات گسترده اي 140نفر از سارقان و زورگيران شناسايي و دستگير شدند كه در بين افراد دستگير شده يك زن نيز وجود دارد.
وي در رابطه با متهم زن دستگير شده گفت: اين زن توسط پايگاه سوم پليس آگاهي دستگير شد و جرم وي همدستي در سرقت خودرو، حمل و فروش وسايل سرقتي خودرو است.
سردار محمديان با بيان اينكه 140 متهم دستگير شده در قالب 29 باند به اقدامات مجرمانه انجام مي دادند، افزود: از اين تعداد 10 باند در زمينه سرقت و زورگيري، 10 باند سرقت منازل و 9 باند ديگر نيز در زمينه سرقت خودرو فعاليت مي كردند.
به گفته رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، متهمان دستگير شده 17 تا 38 ساله هستند و 53 درصد آنها سابقه كيفري دارند.
وي ادامه داد: همچنين از متهمان دستگير شده 2 قبضه اسلحه گرم كشف شد.
سردار محمديان در رابطه با شناسايي مالباختگان نيز گفت: تعدادي از مالباختگان شناسايي شده اند كه برهمين اساس از آن ها دعوت مي شود تا براي دريافت اموال خود به پليس مراجعه كنند.
وي افزود: در خصوص شناسايي لاستيك هاي مسروقه خودرو مالباختگان به پايگاه هاي دوم، سوم و چهارم آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ خاطر نشان كرد: برخورد قاطع با سارقان و زورگيران از مطالبات اصلي شهروندان است كه در اين راستا دستگيري و برخورد با اين افراد با توجه به ايام پاياني سال و جو حاكم بر مراكز خريد با جديت تمام دنبال مي شود.
خبرنگار: مهدي مقدر - انتشار دهنده: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348