۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82745332
T T
۰ نفر
مالكان بناهای تاریخی مراقب كلاهبرداری در پوشش انجمن های میراث فرهنگی باشند

تهران - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به مالكان بناهای تاریخی و دارای ارزش هشدار داد كه مراقب كلاهبرداران در پوشش انجمن های میراثی و مدنی باشند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره كل میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی افزود: انجمن های مردمی میراث فرهنگی برای فعالیت های مدنی دراین حوزه باید دارای مجوز از وزارت كشور و سازمان میراث فرهنگی باشند.
وی با تاكید بر اینكه وزارت كشور متولی صدور پروانه فعالیت انجمن های مردم نهاد است اظهار كرد: مالكان بناهای تاریخی مراقب افراد كلاهبرداری كه تحت پوشش انجمن های مردمی قصد سودجویی و كلاهبرداری دارند، باشند.
خسروآبادی گفت: دراین رابطه، چندین شكایت از انجمن های غیرقانونی حوزه میراث فرهنگی دریافت شده كه این افراد قصد سودجویی و كلاهبرداری از مالكان بناهای تاریخی را داشته اند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح كرد: دراین زمینه و برای برخورد با این قبیل متخلفان، با اداره كل امور اجتماعی استانداری تهران هماهنگی هایی برای پیگیری موضوع از طریق قانونی و حقوقی انجام شده است.
خسروآبادی خطاب به مالكان بناهای تاریخی گفت كه از اعتماد به افرادی كه در پوشش انجمن های میراثی، خواستار مدارك و اسناد مربوط به بنا هستند، خودداری كرده و مراتب را برای استعلام های قانونی به اداره كل میراث فرهنگی استان تهران گزارش كنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین كمالی فر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7247/1109**1625