۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 82981772
T T
۰ نفر

20مگاوات برق خورشيدي در ورامين توليد مي شود

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 82981772
20مگاوات برق خورشيدي در ورامين توليد مي شود

تهران- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: 20 مگاوات برق مورد نياز شهرك هاي صنعتي ورامين با انرژي هاي خورشيدي و تجديد پذير تا سال 1400 توليد مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، نعمت الله تركي اظهارداشت: براساس اين برنامه تكاليف هريك از دستگاه ها تا پايان سال ١٤٠٠ مشخص شده است تا برق در دو شهرك صنعتي چرمشهر و سالاريه در ورامين براساس تفاهم نامه از اين طريق انرژي خورشيدي تأمين شود.
وي به تهيه سند آمايش استان نيز اشاره كرد و گفت: ظرفيت استان براساس اين سند در بخش هاي مختلف مشخص شده است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران ادامه داد: در حال حاضر در جلسات شهرستاني با حضور فرماندار، روساي دستگاه هاي استاني و شهرستاني سند برنامه توسعه ششم با رويكرد عملياتي و برش شهرستاني در حال تنظيم است.
وي ادامه داد: پس از 16 شهرستان يك سند راهبردي عملياتي شهرستاني براي سند توسعه تهيه مي شود كه مصوب است و تحت نظارت اجرايي سازمان بازرسي و ديوان محاسبات قرار مي گيرد و امكان تخطي دستگاه ها در آن وجود ندارد.

*اولويت توجه به پيوست هاي علمي در برنامه هاي توسعه اي استان تهران
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران با اشاره به تسهيلات ٦درصدي دولت به روستاييان و تقويت توليد گفت: ارائه اين تسهيلات گام مهمي از سوي دولت بوده است و در شهرستان ورامين به عنوان قطب مهم دامداري در استان در قالب طرح تعاوني بسيار اثرگذار است.
جلسه بررسي سند برنامه ششم توسعه با برش شهرستان ورامين به رياست نعمت اله تركي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران و با حضور معاونان سازمان، فرماندار ورامين و جمعي از مديران استاني در محل ساختمان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران برگزار شد.
همچنين در ابتداي جلسه دستگاه هاي محيط زيست، آب منطقه اي، جهادكشاورزي، شركت شهرك هاي صنعتي، امور عشاير، آبفا و راه وشهرسازي گزارش هايي در خصوص برنامه هاي مربوط به سند توسعه ششم با برش شهرستاني در ورامين ارائه دادند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان با بيان اينكه اقدام دولت در ارائه تسهيلات ٦درصدي به روستاييان در راستاي رونق توليد ارزشمند و گام مهمي است گفت: ارائه اين تسهيلات در شهرستان ورامين به عنوان قطب مهم دامداري و كشاورزي در استان در قالب طرح تعاوني بسيار اثرگذار است.
وي با اشاره به ضرورت شناسايي وضعيت واحدهاي توليدي در شهرك هاي صنعتي بر تعيين آمار دقيق واحدهاي توليدي فعال، نيمه فعال و تعطيل تأكيد كرد و افزود: جذب سرمايه گذار در قالب مشاركت عمومي و خصوصي در واگذاري ها بايد در دستور كار قرار بگيرد.
تركي ادامه داد: توجه به تأمين سلامت و امنيت غذايي در استان يكي از اولويت هاي برنامه ريزي است و تحقق اين هدف با توجه به پيوست هاي علمي در برنامه ريزي ها همچون ارتباط با بخش هاي پژوهشگري و دانشگاهي محقق مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران با اشاره به اقدامات مؤثر و ارزشمند پژوهشگاه هاي دانشگاه هايي همچون صنعتي شريف و دانشگاه تهران در حوزه هاي كشاورزي و زيست محيطي تصريح كرد: حضور شركت هاي دانش بنيان و توجه به پيوست هاي علمي در تحقق اهداف توسعه اي استان بسيار مؤثر است.
تهرام/7247//1348