۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83012608
T T
۰ نفر
رئیس سازمان برنامه تهران به زمین خواری قانونی اعتراض كرد

تهران ـ ایرنا ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با انتقاد از زمین خواری قانونی در دماوند گفت: زمینی كه برای كاربری های مختلف از جمله كشاورزی به سرمایه گذاران داده شده پس از مدتی به شهرك تبدیل شده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از این سازمان، نعمت الله تركی در نشست تدوین سند توسعه شهرستان دماوند در برنامه ششم كه با موضوع 'ساخت و سازهای غیرمجاز و سوء استفاده برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی' برگزار شد افزود: آسیب های مختلفی در حوزه های كشاورزی و صنعت در دماوند وجود دارد.
وی در ادامه به سوءاستفاده بخش خصوصی از زمین 700 هكتاری دماوند اشاره و تشریح كرد: در حاشیه جاده تهران- فیروزكوه دولت زمینی از گِل با تسهیلات اعتباری را به بخش خصوصی داد اما این فرد با خیابان كشی، زمین را به شهرك هشت بهشت تبدیل كرد و تنها چیزی كه در آن دیده نمی شود گوشه ای از بهشت است.
تركی افزود: به این كار می گویند زمین خواری قانونی؛ زمینی كه خودمان به اسم سرمایه گذاری واگذار كرده ایم را شهرك درست كردند و نگهبانی برای آن گذاشتند تا كسی وارد نشود؛ این موارد باعث تاسف و برای من درد آور است.
وی اضافه كرد: اگر دماوند شهر گردشگری است برای آن طرح دهید؛ من از فرماندار می خواهم رویكردش را به سمت پیشران های توسعه در دماوند ببرد تا 10 سال دیگر غبطه فرصت های از دست رفته را نخوریم؛ مسكن و شهرسازی هم باید كاربری زمین ها را مشخص كند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: خیانت نكنید به شهر، من شخصا به دنبال سرمایه گذاری كه این كار را انجام داده می گردم؛ ورودی شهر دماوند هم بلوك بندی است و حصار كشیده اند، باید تكلیفمان را بدانیم و اگر دماوند طرح تفصیلی ندارد برای آن بنویسیم.
وی ادامه داد: اینكه به دنبال طرح تفصیلی باشیم كار سختی نیست، چرا می گذارید ساخت و ساز بدون برنامه پیش برود؟
تركی با بیان اینكه می خواهیم یكبار برای همیشه وارد برنامه شویم و بر اساس آن حركت كنیم افزود: برنامه پنج ساله است اما افقی كه برای آن می بینیم 20 ساله است.

**فرماندار:ساخت و سازها را كنترل می كنیم
فرماندار دماوند نیز در این نشست گفت: مسئولان دماوند از خود من گرفته تا اغلب مدیران، برنامه محوری برای شهر نداریم و كارها فقط روزمرگی است؛ فقط كار را انجام می دهیم در حالی كه چگونگی اجرا و اساس كار را در نظر نگرفته ایم، صحبت های شما هشدار است و ما باید نگاهمان را عوض كنیم.
مجید صفری افزود: اگر الان هجوم ساخت و ساز در دماوند را می بینید به دلیل ساخت و سازهای مسكن مهر است اما دیگر باید از آن درس بگیریم.
وی با بیان اینكه با كمك جهاد كشاورزی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی ساخت و سازهای مسكن مهر و شهرك هشت بهشت را كنترل می كنیم ادامه داد: سخت گیری ها بیشتر شده و شهرداری ها از این شرایط گله مندند؛ آرام آرام سیل راه افتاده ساخت و ساز كمتر شده و در مسیر اصلی خود هدایت می شود.
فرماندار دماوند گفت: نگاه ما به توسعه شهر دماوند، كشاورزی و گردشگری است و مطالعات 30 نقطه گردشگری ما به پایان رسیده است.
شهرستان دماوند در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/ 6139/ 1008