۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83041395
T T
۰ نفر
برنامه هاي فرهنگسراي گلستان در هفته دفاع مقدس اعلام شد

تهران-ايرنا-فرهنگسراي گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس و گراميداشت اين ايام، برنامه‌هاي متنوعي تدارك ديده شده كه اكران فيلم «تنگه ابوقريب»، تجليل از سعيد صادقي عكاس برجسته دفاع مقدس و نشست نقد و بررسي كتاب با حضور محمدرضا بايرامي از جمله اين برنامه‌هاست.

31شهريورماه سالروز آغاز جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه 8 و فرهنگسراي گلستان، هفته دفاع مقدس يادآور رشادت ها و دلاورمردي‌هاي رزمندگان اسلام است و امروز مهم‌ترين وظيفه ما زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و تداوم راه روشن آنان است.
نمايشگاه «ياران آسماني» از جمله ويژه برنامه‌هاي فرهنگسراي گلستان براي ارج نهادن بر مقام شهداي گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است. در اين نمايشگاه، نقاشي‌هاي گروهي از پرتره شهداي دفاع مقدس تا شهداي مدافع حرم در نگارخانه اين فرهنگسرا به نمايش گذاشته شده است.
علاقه‌مندان براي ديدن آثار اين نمايشگاه مي‌توانند تا پنجم مهرماه از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه گلستان مراجعه كنند.

*«معركه‌ عشق و خون» مهمان ويژه دفاع مقدسي ترنم قلم
اين برنامه از نشست هاي «ترنم قلم» است كه با حال و هواي روزهاي دفاع مقدس برگزار مي‌شود و مهمان ويژه آن مجموعه داستان «معركه عشق و خون» نوشته مريم بصيري است.
در اين جلسه كه با هدف اشاعه هر چه بيشتر فرهنگ مطالعه و معرفي آثار نويسندگان كشور در حوزه جنگ تحميلي برگزار مي‌شود، علاوه بر نويسنده كتاب، محمدرضا گودرزي و مريم برادران نيز حضور دارند.
همچنين نويسنده نام‌آشناي كشور، محمدرضا بايرامي مهمان ويژه اين جلسه خواهد بود كه صحبت‌هاي او پيرامون آثار دفاع مقدسي بسيار شنيدني است.
نشست «ترنم قلم»، روز سه‌شنبه(سوم مهرماه) از ساعت 17 تا 19 در كتابخانه فرهنگسراي گلستان برگزار خواهد شد.

*نمايشگاه كتاب موضوعي «دفاع مقدس»
نمايشگاه موضوعي كتاب دفاع مقدس با هدف تبادل نظر و آسيب شناسي نشر دفاع مقدس و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت توسط آثار مكتوب، از 31شهريور تا پنجم مهرماه از ساعت 9 تا 18 در كتابخانه فرهنگسراي گلستان داير است.

*آيين نكوداشت عكاس برجسته دفاع مقدس
سعيد صادقي را بايد يكي از بهترين عكاسان دفاع مقدس دانست. او كه خالق خاطرات تصويري دفاع مقدس براي مردم است، سال 1385 «نشان شجاعت» و سال 1386 نشان درجه يك هنري «شوراي انقلاب فرهنگي» را از آن خود كرد. به همين منظور و براي پاسداشت از زحمات اين هنرمند گرانقدر، آيين نكوداشتي با حضور اهالي فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه در فرهنگسراي گلستان برگزار خواهد شد تا اين هنرمند بزرگوار و الگوي مقاومت و مجاهدت به جوانان نسل‌هاي آينده معرفي شود.
اين آيين روز چهارشنبه(چهارم مهرماه) از ساعت 17 تا 20 در سالن همايش فرهنگسراي گلستان برگزار خواهد شد.

*تجليل از خانواده شهيد ابراهيم هادي در ويژه برنامه «در كوي نيكنامان»
اين برنامه با هدف تجليل و تكريم از خانواده شهداي گرانقدر به صورت هفتگي در فرهنگسراي گلستان برگزار مي‌شود.
ويژه برنامه اين هفته «در كوي نيكنامان» با هدف قدرشناسي فداكاري ها، مجاهدت ها و جانفشاني‌هاي كساني كه در خلق چنين مجاهدت‌هايي نقش داشته اند، اختصاص به تجليل از خانواده بزرگوار شهيد ابراهيم هادي دارد.
همچنين در اين آيين، از تمبر شهيد ابراهيم هادي رونمايي خواهد شد تا فرهنگ ايثار و شهادت در نسل‌هاي آينده نهادينه شود.
اين برنامه پنجم مهرماه از ساعت 7 تا 9 صبح در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي گلستان برگزار خواهد شد.

*اكران فيلم «تنگه ابوغريب»
فيلم سينمايي «تنگه ابوقريب» همزمان با هفته دفاع مقدس و گراميداشت اين ايام، پنجم مهرماه ساعت 17 تا 20 در فرهنگسراي گلستان اكران مي‌شود.
اين فيلم كه پيش از اين در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر، توانست سيمرغ بهترين فيلم، بهترين كارگرداني و ... را كسب كند، اين روزها بر روي پرده سينما قرار دارد و مخاطبان بسياري دارد. تنگه ابوقريب روايتي از واقعه گردان عمار لشگر 27 حضرت محمد رسول‌الله در روزهاي پاياني جنگ تحميلي است و جواد عزتي، حميدرضا آذرنگ، امير جديدي، مهدي پاكدل، علي سليماني و مهدي قرباني در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
فرهنگسراي گلستان در نارمك، ميدان هلال‌احمر، خيابان گلستان، ضلع شمال شرقي، بوستان فدك واقع شده است.
تهرام/7245/ 1539