۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83090311
T T
۰ نفر
نمايشگاه «2 قرن طراحي معاصر ايران» در تهران تمديد شد

تهران-ايرنا-معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اعلام تمديد نمايشگاه «2 قرن طراحي معاصر ايران» تا پايان آبانماه در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) گفت: اين نمايشگاه فرصت مناسبي است تا هنرمندان، دانشجويان هنر و پژوهشگران با سير طراحي در 2 قرن تاريخ هنر معاصر ايران آشنا شوند.

به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير عبدالحسيني اظهارداشت: در اين نمايشگاه، آثاري از صنيع الملك، كمال الملك، ميرمصور ارژنگي، ميرزا آقا امامي، ابوالحسن صديقي، هوشنگ پزشك‌نيا، علي اكبر ياسمي، سهراب سپهري، علي اكبر صنعتي، هانيبال الخاص، پرويز شاپور و هنرمندان نسل بعد از آن‌ها مانند احمد وكيلي، احمد خليلي فرد، علي ذاكري، علي ندايي تا هنرمندان نسل 5 و 6 طراحي معاصر در يك سير تاريخي به نمايش درآمده است.
وي افزود: در ميان اين گنجينه هنر طراحي ايران، حداقل از هر طراح يك اثر ارائه شده به عبارتي مي‌توان گفت ماحصل چند نسل از طراحان ايران در نمايشگاه «2 قرن طراحي معاصر ايران» تجميع و ارائه شده است.
عبدالحسيني اظهارداشت: علاوه بر استادان و پژوهشگران و كارشناسان، از هنرمندان همه رشته‌هاي هنر به ويژه هنرجويان و دانشجويان در گرايش‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي، هنرهاي تصويري، هنرهاي سنتي، هنر اسلامي، صنايع دستي و حتي هنرمندان موسيقي و نمايش و سينما دعوت مي‌كنم تا از اين نمايشگاه بازديد كنند و هر كدام از بازديدكنندگان به فراخور رشته تخصصي خود بهره‌اي از تماشاي اين آثار به ارمغان خواهند برد.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: اين گنجينه كه به همت دو هفته‌نامه تنديس و با دبيري محمدحسن حامدي در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) برگزار شده، فرصت كم‌نظيري است كه ممكن است تماشاي يك جاي اين گنجينه و سير نمايشگاهي براي هر شخصي تنها يك بار پيش بيايد.
وي افزود: طراحي به معناي Drawing، ترسيم ذهني، عيني و يا برداشت‌هاي آزاد تجسمي و در معناي Design و تركيب عناصر بصري در هنرهاي كاربردي مانند معماري، گرافيك، طراحي لباس و يا طراحي صنعتي، يكي از شاخه‌هاي اصلي هنرهاي تجسمي است كه از اساس مشق هنر ناميده مي‌شود.
عبدالحسيني اظهارداشت: مشقي كه هم بنيان و زيرساخت اثر و كار هنري را تقويت مي‌كند و هم خودش يك اثر هنرمندانه را شكل مي‌دهد.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به اينكه طراحي در هنر، مشق خلاقانه در راستاي ايده‌يابي و تقويت خلاقيت است، گفت: اين عرصه از اين منظر داراي اهميت و اعتبار بالايي است كه ضمن توجه به مباني، نگاه جست و جوگر و نگاه تجربه‌گرايانه هنرمند را نيز معرفي خواهد كرد و در عين حال هم به عنوان يك اثر هنري مستقل قابل ارائه خواهد بود.
وي افزود: طراحي از همان دوره مبتدي تا دوره‌هاي عالي و حرفه‌اي همراه هنرمند خواهد بود و مي‌تواند نشانه‌اي از سير پيشرفت يك هنرمند در معرفي ايده‌ها و يا توانايي طراحي‌ها و ترسيم‌هاي ذوقي و يا تكنيكي‌اش باشد، اين همان اتفاقي است كه اين نمايشگاه را خارج از منظر موزه‌اي و عيار پژوهشي و آموزشي‌اش پر اهميت مي‌كند.
علاقه‌مندان براي ديدن آثار نمايشگاه «2 قرن طراحي معاصر ايران» مي‌توانند تا پايان آبانماه به جز روزهاي تعطيل از ساعت 9 تا 18 به موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، روبه‌روي بزرگراه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني(نيايش)، بلوار اسفنديار، شماره 35 مراجعه كنند.
تهرام/7245//1348
۰ نفر