۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 83129763
T T
۰ نفر
پايش بيكاري و شناسايي اولويت اشتغال در شميرانات است

تهران - ايرنا - مدير كل فني و حرفه اي استان تهران، پايش بيكاري و شناسايي اولويت شغلي را مهمترين نياز ايجاد اشتغال در شميرانات عنوان كرد.

به گزارش ايرنا رضا گرزين روز دوشنبه در شوراي مهارت شهرستان شميرانات كه در مركز فني و حرفه اي شماره 2 اقدسيه برگزار شد، ابراز اميدواري كرد: جلسات شوراي مهارت برگزار، تا ظرفيت ها، منابع مالي، منابع انساني، نقاط ضعف و قدرت شهرستان شناسايي شود تا بتوان براي شهرستان برنامه ريزي درست و منسجمي انجام داد.
وي برنامه ريزي را اساس ايجاد اشتغال برشمرد و افزود: بيكاري آسيب جدي كشور است و اگر بخواهيم تغييراتي در حوزه اشتغال ايجاد كنيم، نيازمند برنامه ريزي هستيم.
گرزين با بيان اينكه بيكاري جامعه را رنج مي‌دهد و مهمترين راه رفع آن توانمندسازي و مهارت آموزي در جامعه است، گفت: مهارت‌آموزي تنها راه رهايي از مدرك گرايي است كه امروز جامعه به آن گرفتار شده است.
وي تأكيد كرد: كسب مهارت از طريق آموزش، اشتغال افرادي كه بيكار هستند را تضمين مي‌كند و هنر يك مدير اين است كه ظرفيت هاي شهرستان را شناسايي و به اهداف بالاتر دست يابد.
مدير كل فني و حرفه اي استان تهران، با بيان اينكه جزيره اي عمل كردن موقعيت هاي جديدي را ايجاد نمي كند اظهار داشت: بهترين كار براي اينكه شهرستان به رشد و شكوفايي برسد اين است كه توانمند سازي را در دستور كار شهرستان قرار دهيم.
وي خاطر نشان كرد: فارغ التحصيلان بسياري برغم داشتن استعداد، هيچ مهارتي ندارند و بايد براي آنها برنامه ريزي شود.
مدير كل فني و حرفه اي استان تهران با بيان اينكه آموزش‌هاي بدون زمان و مكان را تدوين كرده‌ايم خاطرنشان كرد: براي كلاس هاي آموزشي كه در هر نقطه از هر شهرستاني برپا شود، مربي سيار اعزام مي كنيم تا وضعيت مهارت آموزي ارتقا يابد.
وي از دهياري ها، شوراهاي شهر و روستا خواست تا با طرح هاي فني و حرفه اي همكاري كنند.

*نداشتن مهارت بزرگترين آسيب به كشور است
نعمت الله تركي رئيس سازمان برنامه و بودجه استان تهران هم در شوراي مهارت شهرستان شميرانات اظهار داشت: در جامعه تعداد زيادي نيروي انساني داريم كه تمايل دارند مسئولان براي اشتغال آنها كاري انجام دهند.
وي با بيان اينكه افراد جوياي كار را بايد به فرصت تبديل كنيم گفت: اگر برنامه ريزي مناسبي نداشته باشيم جويندگان كار تهديد محسوب مي شوند، اگر برنامه‌ريزي مناسب داشته باشيم فرصت هستند.
تركي منابع انساني را مهمترين سرمايه هر كشوري دانست و گفت اگر به اين منابع توجه كنيم مي توانيم آنها را جزو راهبردهاي اصولي در نظر گرفته و براي توسعه كشور برنامه ريزي كنيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، نداشتن مهارت را بزرگترين آسيب در اين كشور دانست و گفت در چين ميزان مشاركت و نرخ اشتغال بيش از ۷۷ درصد است اما در كشور ما اين رقم به كمتر از ۴ درصد مي‌رسد.
وي افزود: مردم چين ۱۷ ساعت در شبانه روز كار مي كنند در حالي كه در ايران ۴۵ دقيقه كار مفيد انجام مي شود.
تركي تاكيد كرد: بايد مراكز فني و حرفه اي را هدايت كنيم و آموزشهايي مبتني بر نياز با اولويت نياز شهرستان، استان و كشور در اين مراكز ارائه دهيم.
بر اساس اين گزارش حاضران در شوراي مهارت از بخش هاي مختلف آموزشي مركز فني و حرفه اي اقدسيه بازديد كردند.
تهرام/7244//1348