۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83140485
T T
۰ نفر
مالكان 300 خودرو پلاك مخدوش پایتخت به دستگاه قضا معرفی شدند

تهران- ایرنا- شهرداری تهران می گوید مالكان بیش از 300 خودرو كه پلاك خودرو خود را برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیك یا زوج و فرد تهران مخدوش یا پنهان كرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، این اقدام با همكاری پلیس راهور پایتخت، سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری، شركت كنترل ترافیك و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می‌شود.
براساس این گزارش، دارندگان خودروهایی كه برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیك پلاك خود را به روش‌های مختلف دستكاری و مخدوش یا پنهان می‌كردند پیش از كنترل‌های میدانی توقیف می‌شدند اما در طرح جدید، علاوه بر تصویربرداری عادی توسط دوربین‌های مستقر در سطح شهر، با استفاده از دوربین‌های داخل محدوده‌ها نیز شناسایی و اعمال قانون می شوند.
شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ پیش از این اعلام كرده بودند كه «قصد دارند با تغییر شیوه اجرای طرح ترافیك، شهروندان را به سمت رفتار قانون‌مدار تشویق كنند و در این زمینه گام بعدی به سمت واداركردن معدود افراد قانون‌گریز به رعایت حقوق دیگر شهروندان برداشته شده است».
براساس گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، بررسی‌ها برای شناسایی 2 هزار خودرو متخلف دیگر نیز در حال انجام است و این همكاری مشترك در هفته‌های آینده برای توقف خودروهای دارای پلاك مخدوش ادامه می یابد.
براساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هر كس ارقام و مشخصات پلاك وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاك وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق كند یا برای آن پلاك تقلبی به كار ببرد از شش ماه تا یك سال به حبس محكوم می شود.
این گزارش حاكیست: خودروهایی كه بدون خرید مجوز وارد محدوده طرح ترافیك شوند علاوه بر اعمال جریمه از سوی پلیس، هزینه عوارض طرح ترافیك را نیز بدهكار خواهند شد.
ورود مجاز به محدوده طرح ترافیك تنها با ثبت‌نام در نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از طریق كارت‌های بانكی امكان‌پذیر است.
شهرداری اعلام كرده است: افرادی كه تاكنون بدون مجوز وارد طرح ترافیك شده‌اند نیز می‌توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه‌های بعدی خود جلوگیری كنند.
به گزارش ایرنا در شرایط كنونی 2 طرح محدوده «ترافیك» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود كه ورود به محدوده ترافیكی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاك خودروهاست.
زمان اجرای طرح های ترافیكی تهران شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 است و ضمن اینكه روزهای پنجشنبه و تعطیل نیز این طرح ها اجرا نمی شود.
تهرام/9343//1348/ 1008
۰ نفر