۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83277858
T T
۰ نفر

خبرنگاران متقاضی طرح ترافیك ثبت نام كنند

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83277858
خبرنگاران متقاضی طرح ترافیك ثبت نام كنند

تهران- ایرنا- سازمان حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران در اطلاعیه ای از تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران، عكاسان خبری و فعالان رسانه ای كه متقاضی دریافت طرح ترافیك سال جاری هستند درخواست كرد كه پس از ثبت نام در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مدارك مورد نیاز را بارگذاری كنند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این سازمان، در این اطلاعیه آمده است: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران حداكثر سه درصد از كل مجوزهای طرح ترافیك به موارد خاص از جمله اصحاب رسانه، جانبازان و معلولان و ..... اختصاص یافته است.
همچنین دو سوم از این سهم این سه درصد به اصحاب رسانه شامل خبرنگاران، روزنامه نگاران، عكاسان و تصویربرداران خبری اختصاص می‌یابد.
«به موجب تبصره ذیل ماده (4) مصوبه شماره 2529 شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران واجد شرایط كه از سهمیه طرح ترافیك خبرنگاران استفاده نكنند یا خبرنگارانی كه خودرو ندارند نیز كارت بلیت رایگان یك ساله برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخصیص می یابد».
براساس آیین‌نامه طرح ترافیك خبرنگاری، خبرنگاران، روزنامه‌نویسان، عكاسان و تصویربرداران خبری باید به ‌موجب قرارداد كارمعین (دائمی یا موقت) در یك نشریه، خبرگزاری یا پایگاه خبری اشتغال داشته باشند، مدركی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذكور در این آیین‌نامه ارائه دهند و خودرو متقاضیان دریافت این مجوزها الزاما باید پلاك شهر تهران داشته و متعلق به متقاضی یا همسر وی باشد.
متقاضیان دریافت مجوز می‌بایست پس از ورود اطلاعات فردی و مشخصات خودرو در سامانه تهران من مدارك موردنیاز را نیز بارگذاری كنند و مطلقا نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الكترونیك شهر یا هر مكان دیگری در شهرداری ندارند.
این گزارش افزوده است: در صورت بروز هرگونه اشتباه، امكان حذف مدارك ناقص یا دارای اشكال و جایگزینی مدارك صحیح در سامانه وجود دارد.
براساس آئین نامه، متقاضیان برای دریافت طرح ترافیك خبرنگاری در سال 98 باید معرفی نامه ای از سوی رسانه محل اشتغال ایشان (روزنامه، خبرگزاری، پایگاه خبری و ...) در قالب نامه‌ای به ‌عنوان سازمان حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران تنظیم و در آن مشخصات فرد متقاضی، شماره خودرو و زمینه كاری وی درج شود.
در صورتی كه متقاضیان نتوانند از یك رسانه معرفی‌نامه ارائه كنند معرفی‌نامه تشكل‌های دارای مجوز قانونی مرتبط نیز قابل قبول است.
همچنین معرفی‌نامه‌ها باید با امضای بالاترین مقام مسئول نهاد صادركننده آن ارائه شود و مسئولیت محتوای آن‌ با رسانه یا تشكل صنفی امضا كننده است.
براساس این اطلاعیه، متقاضیان همچنین باید مدرك بیمه خبرنگاری خود یا 10 نمونه از آثار منتشر شده با امضای خود در مطبوعات و رسانه‌ها كه متعلق به شش ماه پایانی سال 1397 باشد را بارگذاری كنند.
مطابق آیین‌نامه طرح ترافیك خبرنگاری، با توجه به محدودیت تعداد مجوزهای قابل اعطا به خبرنگاران، روزنامه‌نویسان، عكاسان و تصویربرداران خبری در سال 1398 افراد شاغل در رسانه‌های بخش خصوصی، نسبت به رسانه‌هایی كه به هر نحوی به نهادها، منابع دولتی و عمومی وابسته هستند، در اولویت قرار دارند.
سازمان حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران نام دریافت‌كنندگان مجوز طرح ترافیك خبرنگاری و رسانه یا موسسه معرفی كننده آنها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر خواهد كرد.
به گزارش ایرنا در شرایط كنونی 2 طرح محدوده «ترافیك» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود كه ورود به محدوده ترافیك منوط به داشتن مجوز ورود و نیز ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاك خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح های ترافیكی تهران 6:30 تا 19 است، ضمن اینكه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیكی(ترافیك و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است.
همچنین محدوده طرح ترافیك از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان كارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و 17 شهریور است.
آنطور كه مسئولان شهری گفته اند قرار است امسال محدوده زوج و فرد حذف و به حلقه دوم طرح ترافیك تبدیل شود.
تهرام/9343/ 1008
۰ نفر