۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83319941
T T
۰ نفر
يك مسئول: هم افزايي دستگاه هاي فرهنگي به توسعه هنر شتاب مي دهد

تهران- ايرنا- معاون امور هنري، سينمايي و سمعي و بصري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران بر ضرورت تعامل و هم افزايي دستگاه هاي فرهنگي تاكيد كرد و گفت: اين هم‌افزايي زمينه توسعه را فراهم و موجب ارتقاي برنامه هاي فرهنگي مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد حسين اسمعيلي روز يكشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دماوند با اشاره به روند اختصاص اعتبارات فرهنگي به شهرستان ها، به ايرنا گفت: با توجه به فصول اعتبارات استان تهران، بخشي از اعتبارات كلي اداره كل به حوزه فرهنگي و هنري اختصاص مي يابد كه به دلايل مختلف همچون تنگناهاي اقتصادي امكان پوشش كافي را در اين خصوص نداريم.
وي ادامه داد: آنچه مي تواند در حوزه اعتبارات، ادارات فرهنگ و ارشاد استان را حمايت كند، انجمن هاي فرهنگي و هنري و حمايت نهادهايي همچون شهرداري ها و ساير نهادها است كه نقش آنان در رفع كمبودهاي حوزه فرهنگ و هنر تاثيرگذار است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه با وجود مشكلات حوزه اعتباري، شاخص هاي فرهنگي در استان و شهرستان هاي استان تهران ارتقا يافته است، بيان داشت: يكي از برگه هاي برنده اداره كل استان وجود 90 انجمن هنري است كه توانسته با انجام فعاليت هاي فرهنگي گام هاي مثبتي بردارند.
معاون امور هنري، سينمايي و سمعي و بصري اداره كل ارشاد استان تهران همچنين در ادامه با اشاره به جايگاه مديريت در حوزه فرهنگ با هدف حمايت، هدايت و نظارت نيز گفت: مديريت در بخش فرهنگ و هنر با ساير مديران ديگر نهادها و ارگان ها متفاوت است چرا كه نگرش نسبت به جايگاه فرهنگ و مديريت راهبردي و استراتژيك در اين مقوله مدنظر مي باشد.
اسمعيلي ضمن تشكر از زحمات محمود پور ديوان بيگي مقدم رئيس سابق اداره ارشاد دماوند و ضمن تبريك به غلامرضا عبدالله بيگي رئيس جديد اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، افزود: سياست اداره كل استفاده از نيروهاي بومي هر شهرستان است كه تاكنون 99درصد از ادارات استان از نيروهاي بومي بهره مند هستند.
همچنين وي در خصوص اقدامات اداره كل ارشاد استان تهران به سيل زدگان به ايرنا گفت: با توجه به اينكه اداره كل ارشاد استان بعنوان معين فرهنگي استان خوزستان معرفي شده، طي هماهنگي هاي صورت گرفته گروه هاي فرهنگي و هنري از ارديبهشت سال جاري به اين منطقه اعزام شده اند.
اين مقام مسئول ادامه داد: برنامه هاي شاد و مفرح اين نهاد براي كودكان و نوجوانان مي باشد كه شامل سرود، موسيقي، تئاتر، گروه هاي هنري و ... است؛ همچنين اهدا كتاب به سيل زدگان توسط اين نهاد انجام گرفت.
همچنين فاطمه فرزام، معاون اداري، مالي و برنامه ريزي فرمانداري شهرستان دماوند نيز در اين جلسه ضمن تشكر و تبريك به رئيس سابق و جديد اداره فرهنگ و ارشاد دماوند، گفت: مديريت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به نوع فعاليت و جامعه هدفي كه دارد، بسيار سخت است زيرا توقعات بالا بوده و عملكرد بايد بدون هيچگونه كوتاهي صورت گيرد.
وي ادامه داد: سياست فرماندار شهرستان دماوند حمايت از مديران بومي منطقه است كه اميد است اين نهاد نيز در راستاي سياست دولت و اعتلاي فرهنگ شهرستان گام هاي موثرتري بردارد.
لازم به ذكر است، محمود پورديوان بيگي مقدم 5 سال مسئوليت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان را برعهده داشت و هم اكنون نيز غلامرضا عبدالله بيگي با داشتن سابقه 24 ساله در اين نهاد، مسئوليت هايي همچون مسئول روابط عمومي و تبليغات، مسئول اداري و مالي، معاون رئيس اداره ارشاد دماوند و مسئول حراست اين نهاد را برعهده داشته است.
تهرام/7246//1348
۰ نفر