۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83245473
T T
۰ نفر
امسال 138 میلیارد ریال مواد معدنی غیرمجاز در ری كشف شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: انواع مواد معدنی غیرمجاز با ارزش تقریبی 138 میلیارد ریال طی سالجاری توسط بازرسان این اداره كشف شد.

عزیزاله افضلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مواد معدنی كشف شده شامل آهك، سنگ لاشه، خاك رس، مرمریت، مس، مخروط كوهی، گرانیت، سولفات و مارن رسی است كه توسط سه معدن غیر مجاز برداشت می شد.
وی تصریح كرد: 600 بازدید توسط بازرسان در طی سالجاری از معادن این شهرستان انجام شد و افزایش این گشت ها موجب كاهش چشمگیر برداشت های غیر مجاز نسبت به سالهای گذشته شده است.
افضلی بیان كرد: تعداد محل های برداشت غیر مجاز مواد معدنی در جنوب پایتخت طی سال 96 هفت مورد بود كه با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت این میزان در سال 97 به سه مورد كاهش یافته است.
وی ادامه داد: هم اكنون این شهرستان دارای 33 معدن مجاز و فعال است كه موجب اشتغالزایی 600 نفر به صورت مستقیم شده است.
افضلی یادآور شد: برداشت بدون مجوز از پهنه هایی كه جزو معادن نیستند، توسط هر شخص حقیقی و حقوقی، غیر مجاز و جرم محسوب می شود و بازرسان اداراه صنعت، معدن و تجارت به شدت با متخلفان برخورد می كنند.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مركزی، كهریزك، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
/6003/3218
۰ نفر