ظرفيت هاي گردشگري آذربايجان غربي به خوبي استفاده نشده است

اروميه- ايرنا- رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به وجود بيش از 37 مركز گردشگري در 11 شهرستان عشايرنشين و سه هزار روستاي اين استان گفت: اين ظرفيت قابل توجه به طور مطلوب استفاده نشده است.

حسن حيدري روز سه شنبه در حاشيه سمينار آموزشي توسعه گردشگري و بوم گردي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه گردشگري اين استان افزود: آبشار سولك، درياچه دوقلوي كوه بي چول، درياچه مام شيخ در ارتفاعات دالامپر، درياچه گر زرين، آبشار سوله دكل، ارتفاعات بوز سينا، ارتفاعات دالامپر، آبگرم هفت آباد، تفرجگاه دره بنار و ارتفاعات بره سور از مناطق بالقوه براي گردشگري در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: وجود مراكز تفريحي از جمله آبشارها، درياچه هاي طبيعي، چشمه هاي آب معدني، جنگل ها و ارتفاعاتي با چشم اندازهاي طبيعي در شهرستان هاي خوي، سلماس، اشنويه، ماكو، چالدران، شاهين دژ، مهاباد، پيرانشهر، سردشت و نقده به عنوان ظرفيت هاي گردشگري در اين استان مطرح است كه اگر بتوانيم گردشگران را به اين مناطق راهنمايي كنيم مي توانيم لذت كوه پيمايي و طبيعت گردي را به توريست ها القا كنيم.
وي بيان كرد: همه اينها در گرو فراهم سازي زيرساخت هاي مناسب براي اين مناطق است زيرا بهبود زيرساخت ها اولويت اول براي فراهم كردن الگوهاي توسعه است.
به گفته وي زنده كردن حس گردش و آشنايي با مناطق زيباي كوهستاني و جنگلي در جامعه، همچنين بازديد از سياه چادرهاي عشايري و توليدات ارگانيك عشايري و صنايع دستي منقش و زيباي عشاير مي تواند مردم را با فرهنگ، آداب و رسوم و طبيعت اين مناطق آشنا كند.
حيدري گفت: مناسب سازي زيرساخت هاي جذب توريسم بايد در مناطق گردشگري فراهم شود.
وي بيان كرد: با تعامل هر چه بيشتر با اداره كل ميراث فرهنگي استان مي توان زمينه حضور گردشگران را فراهم كرد تا شاهد رونق گردشگري در اين منطقه باشيم.
به گزارش ايرنا اين سمينار به مدت 2 روز در سالن اجتماعات اداره كل ميراث فرهنگي برگزارمي شود و شركت كنندگان ايده هاي خود را براي برگزاري يازدهمين دوره رويداد شتاب آذربايجان با عنوان كارآفريني در 200 دقيقه مطرح مي كنند تا ايده هاي برتر وارد فاز اجرايي شوند و رونق در بخش گردشگري و بوم گردي در استان را فراهم كنند.
8135/2093