۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۲
کد خبر: 83031989
T T
۰ نفر
ناجیان نبض زمین برای پاكسازی طبیعت آستین بالا زدند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات مدیره موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی با اشاره به تداوم سلسله برنامه های پاك سازی محیط زیست توسط این موسسه گفت: 160 امین برنامه این موسسه همزمان با روز جهانی پاك سازی /23 شهریور/ برگزار می شود.

فرانك چراغیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینكه این برنامه با عنوان 'زباله نریزیم' فردا /جمعه/ برگزار می شود، افزود: در قالب این برنامه، اعضای این تشكل غیردولتی پاركینگ بزرگ روستای گردشگری بند را پاكسازی می كنند.
وی با بیان اینكه شركت مردم در كمك به اجرای این برنامه آزاد است، بیان كرد: یكی از اهداف این برنامه ایجاد حساسیت برای نریختن زباله در محیط زیست است كه امیدواریم با همكاری رسانه ها به این مهم دست یابیم.
وی از سایر تشكل های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست برای شركت در این برنامه دعوت كرد و با اشاره به نقش شبكه های اجتماعی در فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: حجم قابل توجهی از فعالیت های فرهنگی این سازمان مردم نهاد از طریق شبكه های اجتماعی پیگیری شده و هدف اصلی فرهنگ سازی در جامعه است.
به گزارش ایرنا مسوولان با تامین مكان مناسب برای دفع زباله در محل تجمع گردشگران طبیعت و مردم با جمع آوری زباله در كیسه و دفع اصولی آنها می توانند در امر مدیریت پسماند و جلوگیری از آلودگی محیط زیست مشاركت كنند.
پس از روی كارآمدن دولت تدبیر و امید و افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد به ویژه در زمینه محیط زیست، ضریب حساسیت جامعه نسبت به آلودگی های محیط زیست افزایش یافته اما همچنان مردم و مسوولان باید به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه باشند.
سیاست دولت تدبیر و امید توسعه‌ كمی و كیفی سازمان های مردم نهاد و توسعه‌ مشاركت‌های اجتماعی و فرهنگی است زیرا این امر در نهایت به حل مشكلات جامعه منجر می شود.
3214/2093