۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83042465
T T
۰ نفر

25 روستاي مهاباد با مشكل آب آشاميدني مواجه است

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83042465
25 روستاي مهاباد با مشكل آب آشاميدني مواجه است

مهاباد- ايرنا- رييس اداره آب و فاضلاب روستايي مهاباد گفت: 25 روستا شامل 14 درصد كل روستاهاي اين شهرستان با كمبود آب آشاميدني مواجه است.

كمال حسني نالوسي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال به علت كاهش شديد منابع برفي نسبت به سال هاي گذشته، 20 روستاي بخش خليفان و پنج روستاي بخش مركزي مهاباد با مشكلات كمبود آب در ساعاتي از شبانه روز مواجه است.
وي افزود: در شروع فصل گرما بيش از 35 روستاي اين شهرستان با مشكل آب مواجه بودند كه با اقدامات انجام گرفته شامل حفر چاه اين تعداد به 25 روستا كاهش يافت و هم اكنون آب آشاميدني در آنها به صورت جيره بندي استفاده مي شود.
'نالوسي' با بيان اينكه هم اكنون براي هيچكدام از روستاها آبرساني به صورت سيار انجام نمي شود، اظهار داشت: اين اداره در صورت نياز، آمادگي كامل جهت انتقال آب به نقاط مختلف را دارد.
وي با اشاره به عملكرد اين اداره در خصوص اصلاح و بازسازي شبكه هاي آبرساني روستاها، گفت: امسال طرح 2 كيلومتري اصلاح شبكه و خط انتقال، توسعه پنج كيلومتري شبكه آبرساني، احداث 11 مورد محل تامين آب و ساخت 400 مترمكعب مخزن ذخيره سازي در راستاي خدمت رساني به روستاييان اين شهرستان انجام شده است.
رييس اداره امور آب و فاضلاب روستايي مهاباد يادآور شد: با توجه به اينكه هر ساله تعداد زيادي از روستاهاي اين شهرستان با مشكل آب مواجه مي شوند، از اين رو مطالعات طرح آبرساني به روستاها از طريق تصفيه خانه آب شرب انجام شده و به اتمام رسيده است.
نالوسي افزود: با پيگيري نماينده مردم مهاباد اين طرح در مجلس شوراي اسلامي مصوب شده است و عمليات اجرايي آن پس از تصويب و تخصيص اعتبار آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا 104 روستا با جمعيت بالغ بر 58 هزار نفر شامل 14 هزار و 604 مشترك زيرپوشش آب و فاضلاب روستايي اين شهرستان هستند.
مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و داراي 2 بخش مركزي و خليفان با 192 روستاي داراي سكنه است.
9903/6185/3072