۸ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 83150709
T T
۰ نفر
برف و كولاك راه ارتباطي 15 روستاي مياندوآب را بست

مهاباد- ايرنا- رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي مياندوآب گفت: راه ارتباطي 15 روستاي اين شهرستان در بخش باروق به علت بارش برف و كولاك شديد مسدود شده است و تلاش راهداران براي بازگشايي آنها ادامه دارد.

عليرضا اشرف زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بارش برف كه از بامداد جمعه /ديروز/ در مناطق كوهستاني و ارتفاعات بخش باروق آغاز شده است و هم اكنون نيز ادامه دارد، راه هاي ارتباطي روستاهاي اين بخش را مسدود كرده است‌.
وي افزود: راه هاي ارتباطي روستاهاي مسدود در مسير ياستي كندي و قوروقچي بوده و راهداران 2 راهدارخانه قوروقچي و نختالو با استفاده از امكانات موجود براي بازگشايي مسير اين روستاها در سريع ترين زمان ممكن تلاش مي كنند.
وي بيان كرد: كوهستاني بودن منطقه، كولاك شديد و تاريكي هوا موجب كندي در بازگشايي اين روستاها شده است.
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي مياندوآب ادامه داد: همچنين يك زن باردار در روستاي سخت گذر ياستي كند با تلاش راهداران از محاصره برف نجات يافته و به بيمارستان اين شهرستان منتقل شده است.
اشرف زاده اظهار داشت: پنج دستگاه خودرو نيز در نزديكي روستاي زاغه در كولاك گرفتار شده بود كه با تلاش راهداران نجات يافت.
وي از مردم خواست از تردد غيرضروري در محورهاي ارتباطي اين شهرستان به ويژه محور سرچم - مياندوآب خودداري كنند.
به گزارش ايرنا، بخش باروق مياندوآب از مناطق كوهستاني و سخت گذر اين شهرستان به شمار مي رود و با بارش برف سنگين، تردد در راه هاي ارتباطي آن با مشكل مواجه مي شود.
بخش باروق با دارا بودن 72 روستا و با جمعيت بالغ بر 24 هزار نفر در جنوب شرقي مياندوآب و در منطقه كوهستاني قرار گرفته است.
مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
9871/6185/2093/