۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 83305743
T T
۰ نفر
امامزادگان و بقاع متبركه آذربایجان غربی میزبان طرح های رمضان

ارومیه - ایرنا - مدیركل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امامزادگان و بقاع متبركه استان در طول ایام رمضان میزبان طرح های ویژه این ماه مبارك است كه در قالب طرح ضیافت الهی به اجرا در می آید.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امامزاده های محمد و ابراهیم و غریب حسن در ارومیه، سید بهلول و محمد در خوی، امامزاده تاج‌الدین علی میاندوآب و امامزاده برگشاد سلماس در كنار بقاع متبركه ای نظیر آرامگاه سیدحسین عرب باغی ارومیه، بقعه میرهادی و بقعه شیخ نوایی خوی و نظرگاه حضرت ابوالفضل میاندوآب از جمله بقاع متبركه ای است كه در آنها طرح ضیافت الهی اجرا می شود.
وی اضافه كرد: بهره مندی از فضای معنوی ماه مبارك رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن، تقویت باورهای اعتقادی در جامعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف طرح ضیافت الهی است.
وی اظهار كرد: استفاده از 16 مبلّغ در خیمه های معرفت، غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، حجاب و عفاف و غرفه ویژه كودكان و نوجوانان از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای اجرا در قالب طرح ضیافت در ماه مبارك رمضان است.
وی گفت: امسال 2 مفسّر قرآن كریم نیز از قم به شهرستان های ارومیه و خوی در قالب طرح ضیافت الهی اعزام می شوند.
مدیر‌كل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: نیات واقفان در اطعام و افطاری نیازمندان در محل خود اجرا می شود و مجتمع نان شب ارومیه نیز در طول ایام ماه مبارك رمضان هر شب آماده پخش افطاری است.
حجت‌الاسلام جوانبخت ادامه داد: برپایی سفره های افطار ساده، برگزاری نماز جماعت و جمع خوانی قرآن كریم نیز از برنامه های جنبی این طرح به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده ها و بقاع متبركه به قطب های فرهنگی تاثیرگذار، در سال های اخیر امامزاده ها و بقاع متبركه در كشور و آذربایجان غربی در مواقع مختلف سال از جمله نوروز، ایام ماه مبارك رمضان، ماه محرم و تعطیلات تابستانی اقدام به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) می كنند.
8137/7129