۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83320987
T T
۰ نفر

80 كيلوگرم فرآورده خام دامي غيربهداشتي در شوط معدوم شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83320987
80 كيلوگرم فرآورده خام دامي غيربهداشتي در شوط معدوم شد

اروميه- ايرنا- رييس شبكه دامپزشكي شوط گفت: طي 2 هفته گذشته 80 كيلوگرم فرآورده خام دامي غيربهداشتي در اين شهرستان از چرخه مصرف خارج شد.

پويان اسماعيلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: اين مقدار فرآورده خام دامي و غير بهداشتي در بازرسي از 259 واحد مراكز عرضه فرآورده هاي خام دامي و غذاخوري و رستوران هاي داراي مجوز جمع آوري شده است.
وي با تاكيد بر اهميت سلامت عمومي مردم اضافه كرد: شبكه دامپزشكي با مصاديق تخلف در عرضه غيربهداشتي، داراي ليبل تقلبي و كشتار غيرمجاز دام و طيور برخورد مي كند.
وي با قدرداني از همراهي شهروندان در استفاده از گوشت قرمز سالم و داراي نشان دامپزشكي، ادامه داد: مردم از خريد گوشت و مرغ تاريخ منقضي و بدون مهر دامپزشكي خودداري كرده و موارد تخلف را به شبكه دامپزشكي شوط گزارش كنند.
رييس شبكه دامپزشكي شوط از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد غير بهداشتي در خصوص عرضه و توزيع فرآورده هاي خام دامي مراتب را به شبكه دامپزشكي شهرستان شوط اطلاع دهند تا برخورد قانوني با متخلفان صورت گيرد.
به گزارش ايرنا، شهرستان شوط در شمال آذربايجان غربي و در محدوده منطقه آزاد تجاري - صنعتي ماكو قرار دارد و به فاصله 257 كيلومتري از مركز استان واقع شده است.
7132/2093