۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 6805874
T T
۰ نفر

جاده شاهرود اصفهان با گذشت 20 سال ناتمام مانده است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 6805874
جاده شاهرود اصفهان با گذشت 20 سال ناتمام مانده است # شاهرود ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/02/81 برخی از دست اندرکاران و مردم شاهرود، از کندی عملیات راهسازی در محور شاهرود ـ نایین ـ اصفهان گلایه مندند. به گفته آنان این جاده که عملیات آن در سال 61 آغاز شده اکنون با گذشت قریب به 20 سال هنوز نیمه تمام مانده است. به نظر این عده، تاخیر در تکمیل این محور که تنها 31 کیلومتر آن (بین روستاهای سطوه، طرود، معلمان ) باقی مانده، به دلیل نامناسب بودن مسیر فعلی، سالانه خسارات فراوانی به اقتصاد کشور وارد می کند. جاده شاهرود نایین اصفهان دارای 400 کیلومتر مسافت است که استان اصفهان را از طریق این شهر به استان های شمالی و خراسان متصل می سازد. احداث این جاده موجب می شود که وسایط نقلیه چهار ساعت زودتر در مقایسه با محور اصفهان - تهران ـ شمال، این مسیر را طی کنند. به گفته دست اندرکاران به دلیل عدم تکمیل این جاده، وسایط نقلیه بزرک و کوچک عازم شاهرود و استان های شمالی و خراسان، ناچار به عبور از جاده معلمان ـ دامغان و طی 70 الی 80 کیلومتر مسافت و گردنه صعب العبور این راه هستند. یک منبع آگاه در جهاد سازندگی شاهرود گفت: رانندگان بویژه وسایط نقلیه سنگین به دلیل شیبهای تند و صعب العبور بودن "گردنه رشم" در محور دامغان ـ معلمان با مشکل مواجه اند. وی افزود: این جاده که کم عرض و دارای شیبهای تند است به دلیل نامناسب بودن برای وسایط سنگین، علاوه بر کندی حرکت، در بسیاری موارد موجب وارد آمدن خسارات فراوان به آن ها، تصادفات و قیچی کردن تریلرها شده است. طبق آمار سازمان پایانه های استان سمنان، در بیستم شهریور پارسال، 506 وسیله نقلیه از جاده معلمان - دامغان عبور کردند که از این تعداد، 201 دستگاه خودروی بزرک باری و تریلر، 225 دستگاه خودروی مسافری و مابقی سایر وسایط نقلیه بوده است. یک منبع آگاه در فرمانداری شاهرود نیز ضمن انتقاد از رکود فعالیتهای راهسازی در این محور گفت: پروژه مزبور که جزء طرحهای ملی است قرار بود که در سال 77 به پایان برسد. وی که نخواست نامش فاش شود افزود: متاسفانه عدم توجه به این پروژه مهم و حیاتی، موجب توقف و کندی در راه اندازی آن شده است. به گفته وی تکمیل و راه اندازی این جاده موجب صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایط نقلیه مسافری و باری که از بنادر جنوبی به مقصد شمال کشور در حرکتند، خواهد شد. مسوول واحد مهندسی و عمران جهاد سازندگی شاهرود علت تاخیر در اجرای پروژه فوق را تخصیص ناکافی اعتبارات لازم در طول سال های گذشته و به دلیل زیادی پروژه های عمرانی در استان عنوان کرد. "شجاع ابوطالبی" گفت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای تداوم عملیات این پروژه تخصیص یافت که صرف احداث 42 دستگاه پل و اجرای بخشی دیگر از عملیات خاکبرداری، خاکریزی و اجرای بخشی از پروژه شد. وی افزود: برای سال جاری نیز 300 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان امسال در صورت نداشتن مشکل اعتباری، این پروژه به بهره برداری برسد. م . م 331/32/03 م ا
۰ نفر