عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو

تهران- ایرنا- ترافیک شبانه روز شهر قلعه‌نو از توابع شهرستان ری که در مسیر محور اصلی دشت ورامین به تهران واقع شده، عمر مردم ورامین و قرچک را ساعت ها هدر می دهد و تلاش چندساله مسئولان برای رفع این مشکل دائمی، تاکنون به نتیجه مطلوبی ختم نشده است.

به گزارش ایرنا، مردم جنوب شرق استان تهران از دیرباز تاکنون، برای رسیدن به تهران مجبورند از تنها جاده موجود ۲۵ کیلومتری که هر روز دهها هزار خودرو از شهرستان‌های پیشوا، ورامین، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی در آن تردد می‌کنند استفاده کنند.

کمبود فرصت‌های شغلی در این بخش از استان باعث شده تا بسیاری از افراد مجبور شوند هر روز برای کار به پایتخت عزیمت کنند از این رو، در ساعات اولیه روز، هزاران خودرو به تهران وارد و شب هنگام، از این کلانشهر به سمت جنوب‌شرق در حرکتند.

وجود تنها یک مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جاده‌ای، ترافیک‌های شدیدی در این مسیر رخ دهد به گونه‌ای که بازشدن این گره کور ترافیکی گاه ساعت‌ها طول می‌کشد و بارها این ترافیک باعث شده تا گروه‌های امدادی مجبور شوند تا به جای آمبولانس از بالگرد برای نجات مصدومان استفاده کنند.

در طول این مسیر، مناطق مسکونی قلعه‌نو و فیروزآباد شهرستان ری قرار دارد که عبور این حجم از خودروهای عبوری از این مناطق که از عرض اندکی در محله‌های مسکونی برخوردار است همواره با مشکلاتی مواجه است و باعث وقوع ترافیک‌های چند کیلومتری به ویژه در منطقه قلعه نو می‌شود.

توقف وانت بارهای فروش میوه و وجود چندین مغازه بستنی و شیرینی فروشی که از قدیم الایام در قلعه‌نو فعالیت می‌کنند نیز بر حجم این ترافیک افزوده چرا که اغلب خودروهای عبوری برای خرید در مقابل این مغازه ها به صورت دوبله توقف می‌کنند و اندک مسیر باقیمانده در بلوار قلعه نو، گنجایش خود برای عبور خودروها را از دست می دهد.

با توجه به این که قلعه نو در حوزه سیاسی شهرستان ری قرار دارد، پلیس راهور شهرستان قرچک نمی‌تواند برای رفع مشکل ترافیک در این منطقه حضور داشته باشند.

با وجود آن که در دیماه سال ۹۷ و با تلاش بخشداری قلعه‌نو، اقدامات مناسبی در اصلاح هندسی، برداشتن سرعت گیرهای فرسوده، لکه گیری آسفالت و استقرار نیروهای پلیس راهور در زمان اوج ترافیک و مسدود کردن دوربرگردان انجام شد ولی همچنان این معضل وجود دارد و گاه ترافیک تا پل فیروزآباد کشیده می‌شود.

نماینده وقت مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی روز ۲۶ آذر سال ۹۷ در خصوص مشکل ترافیک قلعه نو به خبرنگار ایرنا گفت: جلسه مشترکی با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استانی برای رفع کوتاه مدت مشکل ترافیک قلعه نو برگزار و تصمیم هایی نیز اتخاذ شد که تاکنون عملیاتی نشده است.

سید حسین نقوی حسینی گفت: در نامه ای که به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکل ترافیک قلعه نو ارسال شده سه پیشنهاد احداث پل روگذر از منطقه قلعه نو، ایجاد کمربندی جنوبی و ساماندهی وضع موجود با تعریض مسیر ارائه شد که وزیر راه دستور مؤکد برای اقدام فوری و نیز حل اساسی این مشکل به مسئولان ارائه کرد.

جاده تهران ورامین پنجمین محور پرتردد کشور است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران گفت: جاده تهران ورامین پنجمین محور پرتردد کشور است.

فرهاد معصومی اظهار داشت: در هر شبانه روز، بیش از ۱۲۰ هزار تردد در محور ری به ورامین صورت می‌گیرد و این امر، این محور را به یکی از محورهای پرترافیک کشور تبدیل کرده است.

ترافیک قلعه‌نو با احداث کمربندی برطرف می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان تهران در خصوص ترافیک قلعه‌نو به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تمام اقداماتی که مسوولین شهرستان ری و قلعه‌نو در این محور انجام داده‌اند اما مشکلات ترافیکی این منطقه هنوز حل نشده است.

احمد خانی افزود: برای رفع مشکل ترافیک قلعه‌نو اقداماتی نظیر احداث کمربندی در این منطقه در دست مطالعه است که قطعا با سفر شهرستانی رئیس جمهور، این مسئله مطرح و نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، جلسه‌ای با محوریت حل مسائل ترافیکی قلعه‌نو با حضور سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونت استانداری تهران، مدیر کل راه و شهرسازی، مسئولین شهر قلعه‌نو و جمعی دیگر از مسئولین برگزار می‌شود تا یکبار برای همیشه، مشکل ترافیک این منطقه حل شود.

عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو

مکاتبه مجدد با معاون وزیر راه

حسین نوش‌آبادی نماینده فعلی مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه پیشنهادی، خواستار اجرای کمربندی در منطقه قلعه نو شد که این پیشنهاد به ارسال نامه معاونت تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی به مدیر عامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منجر شد.

در این نامه که در تاریخ هفتم دیماه سال ۱۴۰۰خطاب به خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صادر شد آمده است: احتراما پیرو نامه شماره ۷۰۰/۹۶۷۱۸ مورخ ۵/۸/۱۴۰۰ در خصوص تسریع در احداث کمربندی قلعه نو جهت کاهش بار ترافیکی مورد پیگیری جناب آقای دکتر نوش‌آبادی نماینده محترم مردم ورامین، قرچک و پیشواو جوادآباد در مجلس شورای اسلامی، خواهشمند است نتیجه اقدامات به عمل آمده این معاونت را مطلع نمائید.

عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو

پیگیری احداث کمربندی با حضور مسئولان ورامین و قلعه‌نو

سرپرست فرمانداری ورامین در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر و شرکت مهندسی مشاور کمربندی قلعه نو خواستار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه کمربندی قلعه نو شد.

مجید درویشی با تاکید بر لزوم رسیدگی و حل مشکل ترافیک منطقه قلعه نو گفت: همه باید به منظور جلب کسب رضایت مردم به صوت شبانه روزی کار کرده و با تلاش، این مشکل ترافیک را هرچه سریعتر برطرف کنند.

درویشی افزود: شهرداری قلعه‌نو هر چه سریعتر پروژه کمربندی موقت قلعه نو را آغاز و با استفاده از ظرفیت‌های محلی و استانی، با سرعت این پروژه را به پایان برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha