کارت صلاحیت در راستای حمایت از معلمان مدارس غیردولتی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه کارت صلاحیت در راستای حمایت از معلمان مدارس غیردولتی است، گفت: از حقوق معلمانی که پس از طی مراحل گزینش و گذراندن دوره‌های آموزشی موفق به دریافت این کارت می‌شوند، می‌توان دفاع کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست هم‌اندیشی، کیفیت بخشی دوره‌های ضمن خدمت و دانش افزایی اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین محور در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: اهمیت توجه به منزلت و معیشت معلم به اندازه ای است که رهبری بارها در فرمایشات خود آن را مورد تاکید جدی قرار داده اند چرا که هر تلاشی برای معلم انجام دهیم نتیجه آن را بر کیفیت آموزش خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ ابزاری به اندازه معلم توانمند در کلاس درس موثر نیست، گفت: باید در مسیر دانش افزایی و ایجاد منزلت و آرامش معلمان حرکت کنیم تا بدون دغدغه در کلاس درس حاضر شوند.

محمودزاده، با اشاره به اینکه معلم باید بخشی از فضاهای آموزشی و پرورشی خود را در خارج از مدرسه به مطالعه و پژوهش بپردازد تا در کلاس درس حرفی برای گفتن داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل ساعات تدریس معلمان را نمی توان با معیارهای قانون کار و کارمندی سنجید لذا تصویب قانون ۳۰ ساعته شدن تدریس معلمان مدارس غیر دولتی با بیمه کامل، حرکت در همین مسیر بود.

وی با تاکید بر اینکه معلمان ما علاوه بر مسائل آموزشی، باید توانایی پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید را داشته باشند، گفت: در دوره های توانمند سازی علاوه بر دانش افزایی باید نسبت به مسائل تربیتی و فرهنگی نیز محتواهای لازم ارائه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کارت صلاحیت معلمی در راستای حمایت از معلمان مدارس غیر دولتی است، اظهار کرد: وقتی معلمی پس از طی مراحل گزینش ، آموزش های لازم را می بیند و موفق به دریافت کارت صلاحیت معلمی می شود می توان روی آن سرمایه گذاری و از حقوق قانونی او دفاع کرد.

محموزاده بر ضرورت برگزاری دوره های ضمن خدمت با کیفییت بالا و مطلوب تاکید کرد و گفت: باید با آسیب شناسی ، ضعف ها و ایرادات برگزاری دوره ها را شناسایی و در مسیر کیفیت بخشی حرکت کنیم ، چرا که معتقدیم آموزش ها باید برای معلم در کلاس درس مفید و کاربردی باشد در غیر این صورت برگزاری دوره های سطحی و کم محتوا هیچ کمکی به دانش افزایی معلمان ما نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد انگیزه برای معلمان جهت شرکت در دوره های ضمن خدمت بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: کیفیت آموزش ها باید از سطح بالایی برخوردار باشد تا معلمان به حضور در آن ترغیب شوند و لذا باید در انتخاب اساتید با دانش و آگاه به مسائل و علوم روز دقت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha