۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 83393217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قهرمانی که از مسابقات جهانی باز ماند

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83393217
قهرمانی که از مسابقات جهانی باز ماند

دزفول - ایرنا - سامان قنبری قهرمان بین المللی موتورسواری نمایشی دزفول به علت نداشتن اسپانسر و ناتوانی در پرداخت هزینه ها از حضور در مسابقات جهانی باز ماند.

آخر هفته‌ها در پارک دولت دزفول همهمه ای برپاست؛ جوانان زیادی همراه با خانواده‌هایشان با تشویق‌های مکرر خود حرکات نمایشی موتورسوار دزفولی را می‌ستایند و برای دیدن حرکات جدید او لحظه شماری می‌کنند.

شور و شوق وصف ناپذیری در جمع‌های این چنینی وجود دارد؛ برخی افراد که موفق به حضور در صحنه نشده‌اند به دنبال دانلود فیلم و عکس های تمرینات این ورزشکار دزفولی از اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند.

طبق آمار رسمی، مردم دزفول افزون بر ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت دارند که موتوردار بودن نیمی از جمعیت این شهرستان نشانه علاقه وافر مردم بویژه جوانان به این وسیله نقلیه است.

سامان قنبری یکی از موتورسواران دزفولی است که حرکات نمایشی اش داوران برنامه پربیننده عصر جدید را نیز به وجد آورد و میلیونها ایرانی را تا مرحله نیمه نهایی بهت زده کرد.

کسب یک مقام اول و ۲ مقام دوم آسیایی و کسب مقام نهم جهانی تنها گوشه‌ای از افتخارات این ورزشکار صاحب سبک دزفولی است.

اما این ورزشکار هنرمند دزفولی این روزها با توجه به نداشتن اسپانسر یا حامی مالی برای ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

قنبری در این باره می‌گوید ۴۰ روز دیگر مسابقات جهانی استانت در جمهوری چک است که با وجود داشتن دعوت نامه، امکان حضور در این مسابقات را ندارد.

وی نداشتن اسپانسر و ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سفر را دلیل شرکت نکردنش در این مسابقات عنوان کرد و گفت: چهار ماه دیگر نیز مسابقات جهانی استانت در امارات برگزار می‌شوند که این مسابقات را نیز به احتمال زیاد به دلیل مشکلات مالی از دست خواهم داد.

نه اسپانسری هست و نه مدیری دل می‌سوزاند

این قهرمان حرکات نمایشی موتورسواری، این رشته ورزشی را یکی از رشته‌های پرهزینه جهان دانست و افزود: رشته ورزشی ما نمایشی است و برای شرکت در هر مسابقه بین المللی باید موتور سنگین در محل برگزاری مسابقات فراهم شود.

قنبری داشتن اسپانسر را برای پیشرفت در رشته موتورسواری نمایشی ضروری خواند و اظهار داشت: متاسفانه نه اسپانسری هست و نه مدیران برای این رشته ورزشی دل می‌سوزانند.

وی با بیان اینکه آماده سازی موتور برای برگزاری مسابقات کار دشواری است، افزود: پرداخت حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه رفت و برگشت به کشورهای اروپایی نیز دشوار بوده و قادر به پرداخت هزینه آن نیستم.

این موتور سوار دزفولی به دیگر مشکلات خود برای شرکت در مسابقات بین المللی اشاره کرد و گفت: تهیه ویزا و گذرنامه از دیگر مشکلات من برای شرکت در مسابقات بین المللی است زیرا برای دریافت ویزا باید پرینت حساب بانکی با حدود ۷۰۰ میلیون ریال گردش مالی داشته باشم.

وی تأمین هزینه تعمیرات موتور را از دیگر مشکلات خود برشمرد و افزود: نبود اسپانسر مالی رغبتی برای ادامه کار و حضور در مسابقات بین المللی برای من باقی نگذاشته است چراکه برای هر چهار جلسه تمرین موتورسواری حداقل باید ۴۰ میلیون ریال هزینه کنم.

قنبری گفت: تاکنون اداره ورزش و جوانان و هیأت موتورسواری دزفول نامه نگاری و پیگیری‌هایی برای بنده انجام داده‌اند ولی توانایی کمک مالی برای اعزام به مسابقات بین المللی را ندارند.

وی از شرکت‌هایی که قصد انجام تبلیغات محصولات یا خدمات خود را دارند خواست با توجه به جمعیت زیاد علاقه مندان برای مشاهده حرکات نمایشی موتورسواری، حامی او شوند تا علاوه بر سرمایه گذاری در ورزش، تبلیغات آنها نیز موثرتر شوند.

دزفول، پیست موتورسواری نمایشی ندارد

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول نیز با اشاره به توانمندی های سامان قنبری اظهار داشت: به علت نداشتن زیرساخت‌های لازم مسابقات رسمی حرکات نمایشی موتور سنگین در ایران برگزار نمی‌شود و تمام مسابقات در سایر کشورها است.

علی شاهرخی پور به تعداد انگشت شمار ورزشکاران حرکات نمایشی موتور سنگین در کشور اشاره کرد و افزود: قنبری نفر نخست این رشته ورزشی در ایران و آسیا و جزو ۱۰ ورزشکار برتر جهان است.

وی ادامه داد: این ورزشکار یکی از ورزشکاران خلاق، رکورددار و حرفه‌ای است که بدون مربی حرکات نمایشی خارق العاده ای انجام می‌دهد با این وجود نتوانسته‌ایم امکاناتی برای تمرین در اختیار او قرار دهیم.

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول افزود: با پیگیری‌های انجام شده از شهرداری فقط توانستیم قسمتی از پارک دولت را در روزهای خلوت برای تمرین و اجرای حرکات نمایشی این ورزشکار دزفولی در نظر بگیریم ولی پیست و مکان دائمی برای این ورزش در دزفول وجود ندارد.

وی حرکات نمایشی موتور سنگین را یک رشته پرهزینه دانست و گفت: برای هر تمرین و مسابقه، ۲ لاستیک موتور سنگین هر کدام به قیمت حدود ۴۰ میلیون ریال نیاز است؛ از طرفی اسپانسر به سود و منافع خود فکر می‌کند با این وجود تلاش و پیگیری‌ها برای گرفتن اسپانسر مالی برای این ورزشکار خلاق ادامه دارد.

هیأت موتورسواری دزفول ۷۶ عضو دارد که چهار نفر آنها حرکات نمایشی انجام می‌دهند، سه نفر از آنها با موتور سبک و یک نفر با موتور سنگین فعالیت می‌کنند.

۷۲۷۸/‏۳۰۲۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha