۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83038962
T T
۰ نفر
استكبارستيزي، اصلي ترين درس نهضت حسيني است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: استكبار ستيزي و مقاومت در برابر توطئه هاي دشمنان از اصلي ترين درس هاي نهضت امام حسين (ع) است كه بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه يزد كه در مسجد ملااسماعيل برگزار شد به قيام امام حسين (ع) اشاره كرد و افزود: بايد درس ها و عبرت هاي واقعه كربلا براي مردم و نسل جوان تبيين شود.
وي ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامي كه در اهداف خود در 40 سال گذشته دچار شكست شده اند در وضعيت كنوني با افزايش تحريم ها و تهديدها به دنبال ضربه زدن به اصل نظام هستند كه بايد با درس آموزي از كربلا در برابر آنها مقاومت كرد.
امام جمعه يزد تصريح كرد: امام حسين(ع) به همه انسان ها در تمام عصرها پيام ايمان، ايستادگي و ظلم ستيزي داد كه راه عزت در گرو احياي ارزش هاي نهضت حسيني و حركت در آن است.
ناصري همچنين به افزايش تورم و گراني ها در جامعه اشاره كرد و به مسئولان براي برنامه ريزي دقيق و مقابله با مشكلات معيشتي مردم به عنوان يك ضرورت تاكيد كرد: رسيدگي به مسائل مردم و حل مشكلات بايد همواره در اولويت كار مسئولان اجرايي قرار گيرد.
امام جمعه يزد از عزاداري مردم در دهه اول محرم قدرداني كرد و از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) خواست تا در انتخاب اشعار و مطالب خيلي دقت كنند و زمينه آشنايي مردم و جوانان را با اهداف امام حسين (ع) فراهم نمايند.
ناصري ياد و خاطره رشادت هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به عنوان يك گنجينه ارزشمند و ماندگار گرامي داشت و بر ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و بين جوانان تاكيد نمود.
وي به پيام رساني و نقش حضرت زينب (س) در واقعه عاشورا اشاره كرد و از بانوان جامعه اسلامي خواست تا همواره اين بانوي نمونه اسلام را الگوي خود قرار دهند.
همچنين قبل از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته، جانشين سپاه الغدير يزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس(31 شهريور الي ششم مهر) افزون بر 2 هزار برنامه در استان برگزار مي شود.
سرهنگ رضا پورشمسي افزود: اين برنامه ها در قالب فعاليت هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، بصيرتي و معرفتي و در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه انجام مي شود.
وي از مردم و جوانان براي حضور گسترده در ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس كه با همكاري مردم و پايگاه هاي مقاومت بسيج در استان برگزار مي شود مشاركت خواستار شد.
در 28 محل در استان يزد، نماز جمعه اقامه مي شود.
7536/ 6197