۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبر: 83288388
T T
۰ نفر

زمينه اشتغال 300 نفر در مجتمع فولاد بافق فراهم شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبر: 83288388
زمينه اشتغال 300 نفر در مجتمع فولاد بافق فراهم شد

يزد- ايرنا- مديرعامل مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق از آغاز عمليات تكميل و توسعه طرح احياء مستقيم در اين مجتمع خبر داد و گفت: با بهره برداري از پروژه مذكور زمينه اشتغال 300 نفر به طور مستقيم فراهم مي شود.

سيدمحسن ابويي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به ظرفيت طرح احياء مستقيم كه طراحي اوليه آن 800 هزار تن است اشاره كرد و اظهار داشت: با انجام اصلاحات مهندسي، اين ظرفيت به توليد يك ميليون تن در سال افزايش مي يابد.
وي افزود: اين واحد به عنوان يكي از چهار طرح اصلي زنجيره كامل توليد فولاد بافق به شمار مي آيد كه با حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي، پس از حدود 2 سال به بهره برداري كامل خواهد رسيد.
اين مسئول معدن و فولاد با اشاره به اينكه مواد اوليه واحد احياء مستقيم گندله است بيان كرد: محصول توليدي اين واحد آهن اسفنجي است و در كوره هاي ذوب فولاد كه عمليات ساخت آن نيز در آينده اي نزديك در اين مجتمع آغاز خواهد شد، استفاده مي شود.
مدير عامل مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق بدون ذكر هزينه اجراي اين طرح گفت: طرح احياء مستقيم اين شركت حدود 300 نفر به صورت مستقيم و بالغ بر 1500 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال زايي دارد كه همانند كارخانه نورد ميلگرد سعي در استفاده از نيروهاي بومي منطقه داريم.
به گفته وي، از چهار طرح اصلي مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق، كارخانه نورد ميلگرد در حال توليد انواع ميلگرد با سايزهاي مختلف است كه محصولات آن علاوه بر توزيع در بازار داخل به ساير كشورها نيز صادر مي شود.
مدير عامل مجتمع معدني و صنعت آهن و فولاد بافق افزود: اولين محموله آهن توليدي اين مجتمع به وزن 10 تن به كشور عراق صادر شد.
ابوئي ضمن تشكر و قدرداني از پيگيري هاي مستمر نماينده شهرستان بافق در مجلس شوراي اسلامي، استاندار يزد، امام جمعه و فرماندار بافق تصريح كرد: به لطف خداوند متعال و با تلاش و عزمي راسخ، پس از گذراندن موانع متعدد مالي و … بالاخره دومين طرح زنجيره فولاد بافق اجرايي شد و همچنان پيگير و مصمم براي اجراي ساير طرح ها در اين مجتمع هستيم تا هرچه زودتر عمليات ساخت آن را شروع كنيم.
از مزيت‌هاي عمده اين طرح، مجاورت با معدن سنگ آهن مركزي ايران و چغارت است كه بهشت معادن ايران لقب گرفته است.
اين مجتمع در فاصله 15 كيلومتري شهر بافق قرار دارد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرق يزد قرار دارد.
7543/ 6197