۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82234869
T T
۰ نفر
استرالیا ادعا كرد نظامیان سوری را به اشتباه هدف قرار داده است

كوالالامپور – ایرنا – وزارت دفاع استرالیا روز یكشنبه ادعا كرد هواپیماهای جنگنده این كشور در عملیات ائتلاف به رهبری آمریكا به اشتباه نیروهای نظامی سوریه را به جای گروه تروریستی داعش هدف قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبكه 'ای.بی.سی' استرالیا به نقل از وزارت دفاع این كشور، اعلام كرد هواپیماهای استرالیا در یك عملیات ائتلاف به رهبری آمریكا ده ها تن از سربازان سوری را به اشتباه به جای اعضای گروه تروریستی داعش كشته اند.
بنابراین گزارش، بین 62 تا 83 سرباز سوری در حملات هوایی در اطراف فرودگاه نظامی 'دیرالزور' در شرق سوریه كشته شدند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز روز یكشنبه اعلام كرد كه مسئولان استرالیا اعتراف كردند جنگنده های این كشور در حمله روز شنبه به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور مشاركت داشته اند.
وزارت دفاع استرالیا در بیانیه ای اعلام كرد هواپیماهای استرالیا در میان تعدادی از هواپیماهای بین المللی بودند كه در عملیات نیروهای ائتلاف شركت داشتند.
استرالیا ادعا كرد 'هرگز عمدا یك واحد نظامی سوریه را هدف قرار نمی دهد' و 'به خانواده نیروهای نظامی سوریه كه در این حمله كشته شدند'، تسلیت گفت.
'مالكوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا اواسط شهریور اعلام كرده بود این كشور اقدام نظامی اش علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را پس از اصلاح قوانین داخلی گسترش می دهد.
استرالیا سپتامبر سال 2014 میلادی از ائتلاف آمریكا در برابر داعش حمایت و به آن پیوست و مدعی شد به طور پیوسته مشاركت نظامی اش را علیه این گروه در حملات آمریكا و دیگر كشورهای غربی افزایش می دهد.
جنگنده های استرالیا در حالی نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار دادند كه قانون این كشور در حال حاضر تنها اجازه می دهد افرادی هدف قرار گیرند كه نقش فعالی در جنگ دارند.
یك گروه عملیاتی 400 نفره از استرالیا تا چندی پیش مسئولیت عملیات هوایی، فرماندهی و كنترل عملیات هوایی و سوخت رسانی در حملات هوایی ائتلاف آمریكا در عراق و سوریه را برعهده داشت.
بمباران روز شنبه مواضع ارتش سوریه در 'دیرالزور' توسط جنگنده های آمریكا و استرالیا، باعث شد عناصر گروه تروریستی داعش اقدام به عملیات زمینی دربخش هایی از كوه 'الثرده' و اطراف فرودگاه دیرالزور كرده واین مناطق را اشغال كنند، اما ساعاتی بعد نظامیان سوریه با انجام پاتك این مناطق را باز پس گرفتند.
آساق**1611* مترجم و دبیر: رضاپیمان یغمایی