۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83099573
T T
۰ نفر
عزم صندوق بازنشستگی كشور برای تحقق خواسته های معلمان

زنجان – ایرنا – صندوق بازنشستگی كشور برای تحقق انتظارات و خواسته های معلمان بازنشسته كشور آستین همت بالا زده و در صدد پاسخ به مطالبات و وعده ها است تا این قشر جامعه فارغ از مشكلات به رفاه نسبی و معیشتی برسند.

به گزارش ایرنا، ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﺷﺮوع دوره ﺟﺪﯾﺪی از زﻧﺪﮔﯽ به شمار می رود كه معلمان بعد از سال ها خدمت در عرصه تعلیم و تربیت كشور انتظار دارند این فصل از زندگی خود را بدون دغدغه طی كنند و مسئولان مربوطه نیز برای تحقق این مسائل همت جدی به خرج دهند.
اما مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان امروز/23 آبان/ در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته این دستگاه تعلمی و تربیت در استان زنجان؛ خبرهای امید بخشی را به آنان داد.

** بخشی از خواسته های معلمان بازنشسته در كشور اجرا می شود
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان اعلام كرد: از سوی صندوق بازنشستگی كشور وعده های واریز حقوق زودتر از موعد، افزایش وام از40 میلیون به 50 میلیون ریال و اختصاص سوئیت گردشگری برای این قشر در حال اجرا است.
احمد صافی از راه اندازی خانه مهر به منظور دور هم جمع شدن بازنشسته ها و طرح نیازها و استفاده از اوقات فراغت در استان ها خبرداد و افزود: در حال حاضر 305 كانون بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش داریم كه در حال گسترش است.
وی خاطرنشان كرد: بازنشسته های توانمند به مدت 14 ساعت در مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد و در سند تحول نیز تاكید شده تا از تجربه آنها در آموزش و پرورش استفاده شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان یادآوری كرد: باید باشگاه های خاصی كه دارای كتابخانه، فضاهای ورزشی و فرهنگی باشد ایجاد تا این قشر بتوانند از این امكانات استفاده كنند.
صافی اظهارداشت: امسال مسئولان صندوق بازنشستگی در دفاع از حقوق بازنشسته ها برای همسان سازی حقوق دریافتی با كمك نماینده های مجلس بیشتر در تماس هستند تا این مهم محقق شود.
وی تاكید كرد: خواهان تشكیل فراكسیون خاص پشتیبانی از بازنشستگان در مجلس شواری اسلامی هستیم كه این مساله نیز باید محقق شود و انتظار داریم بیمه بازنشسته ها بدون سقف باشد..
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان ادامه داد: تا پایان امسال 850 هزار نفر معلم بازنشسته خواهند شد و در سه سال آینده تعداد بازنشسته ها از شاغلان در این دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.
صافی به مشكلات بیمه ای معلمان بازنشسته اشاره كرد و افزود: این افراد مشكلات خود را از طریق مراجعه به صندوق بازنشستگی و اداره بازنشستگی آموزش وپرورش در استانها رفع كنند.

** بزرگداشت مقام معلم بر سه عنصر معرفت، منزلت و معیشت استوار است
دبیر ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: باید سه عنصر معیشت، منزلت و معرفت در قدردانی از فرهنگیان در كنار هم قرار بگیرد چرا كه ریشه همه چالش ها مربوط به تعلیم و تربیت است.
رجبعلی كریمی با بیان اینكه دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند تا چرخ ممكلت را به حركت درآورند، تاكید كرد: سرمایه انسانی مهمترین مقوله در كشورهای توسعه یافته به شمار می رود و لذا علم یكی از عناصر سرمایه فرهنگی است.
وی یادآوری كرد: باید برنامه های بودجه ای به سمت برنامه های فرهنگی معطوف شود.
دبیر ستاد مركزی بزرگداشت مقام معلم وزارت آموزش و پرورش از بومی كردن فرهنگ تجلیل از معلمان خبرداد و گفت: بر اساس دستور المعل 34 ساله ای كه داریم در آن معلم نمونه بر اساس معیار و شاخص هایی انجام می شد كه مورد اعتراض دیگر فعالان در این بخش قرار می گرفت.
كریمی افزود: برای تصحیح و ایجاد رضایتمندی در بین معلمان از صاحبان تعلیم و تربیت نظرات مختلف و راهكارهایی خواسته و ارائه شد تا اینكه بازنشسته ها نیز در این برنامه قرار گرفتند.
وی خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه جدید كه رضایتمندی معلمان را دارد، فرهنگ تجلیل از این قشر و بازنشسته های آن بومی شد و هر منطقه و استانی قادر به برگزاری این آیین ها را دارد.

** اتاق فكر معلمان بازنشسته در زنجان تشكیل می شود
مدیركل آموزش و پرورش استان زنجان از تشكیل اتاق فكر با حضور معلمان بازنشسته در استان خبرداد و گفت: در این اتاق از از توانمندی و تجربه این قشر استفاده خواهد شد تا بتوانیم با راهنمایی و راهكارهای آنها به رشد و توسعه در مقوله تعلیم، تربیت و آموزش برسیم.
مریم رشتچی با بیان اینكه معلمان در فرایند توسعه و تربیت نیروی انسانی جامعه نقش مهم و سنگینی بر عهده دارند، گفت: تكریم و حفظ حرمت بزرگان همواره به عنوان ارش مورد تاكید در جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: معلم هیچ زمانی بازنشسته نمی شود بلكه باز ایستاده می شود و همیشه در این فعالیت باقی است.

** معلمان بازنشسته انتظار دارند مسئولان مشكلات آنها را رفع كنند
یكی از معلمان بازنشسته ابتدایی افزود: 27 سال در این مقطه تحصیلی خدمت كرده ام و از سال گذشته بازنشست شده ام.
این بازنشسته فرهنگی اظهارد داشت: در حال حاضر به لحاظ مالی در مضیقه هستیم و حتی تسهیلات ویژه ای نداریم تا بتوانیم حداقل جهیزیه دخترانمان را تهیه كنیم.
این معلم زنجانی با بیان اینكه دیگر تمایلی به ادامه خدمت در آموزش و پرورش ندارد، خاطرنشان كرد: 27 سال خدمت كردم و الان نیاز دارم تا در كنار همسر و فرزندانم باشم.
وی، از مسئولان خواست تا در راستای حل مشكلات فرهنگیان تلاش كنند.

** مشكلات بیمه ای دارم
یكی دیگر از معلمان بازنشسته بخش انگوران یادآوری كرد: 28 سال در آموزش و پرورش خدمت كرده و بعد از این مدت بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی ماهانه 6 هزار ریال از حقوقم كسر می كند كه این روند تا 30 ماه باید ادامه یابد.
وی ادامه داد: با كسر این مبلغ حقوق ناچیزی برایم می ماند كه خواستار رفع این مشكل از سوی مسئولان هستم.
این معلم گفت: دو فرزند دارم كه در مقطع كارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند كه برای جذب یكی از آنها در آموزش و پرورش به هر دری زدم با بی جوابی مواجه شدم در حالیكه هم همسرم و هم خودم فرهنگی هستیم آیا نباید امتیازی در این دستگاه آموزشی داشته باشیم؟.
وی تاكید كرد: با رسیدگی به مشكلات معلمان بازنشسته و رفع آنها می توانیم با آسایش كامل دوره جدید زندگی خود را سپری كنیم.
9505/8068