۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83100037
T T
۰ نفر

4 ايستگاه آتش نشاني در زنجان احداث مي شود

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83100037
4 ايستگاه آتش نشاني در زنجان احداث مي شود

زنجان - ايرنا - مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان گفت: طبق برنامه ريزي انجام گرفته احداث چهار ايستگاه آتش نشاني در اين شهر با هدف خدمات رساني مطلوب پيش بيني شده كه يك مورد آن در دست اجرا است.

سيدحميد موسوي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 6 ايستگاه آتش نشاني در سطح شهر زنجان فعال است و با برنامه ريزي انجام گرفته تلاش مي شود با توجه به نياز شهر اين تعداد افزايش يابد.
وي اظهار داشت: بر اين اساس اين سازمان احداث آتش نشاني در گلشهر كاظميه شهر زنجان را بر عهده گرفته و علاوه بر آن 2 ايستگاه ديگر از محل اعتبارات بازآفريني شهري در مناطق بي سيم و اسلام آباد شهر زنجان احداث خواهد شد.
موسوي افزود: بنابراين با توجه به خدمات رساني مطلوب احداث يك ايستگاه آتش نشاني در هسته مركزي شهر نيز در نظر گرفته شده كه در صورت زمين مناسب اين كار انجام مي شود.
وي بيان كرد: عوامل آتش نشاني زنجان طي هفت ماهه امسال 433 مورد اطفاي حريق متعدد و 464 مورد نيز عمليات امداد و نجات از قبيل گرفتاري در آسانسور، تصادفات داخل شهري را انجام داده است.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري زنجان يكي از مشكلات اين سازمان را كمبود نيروي انساني مورد نياز اعلام كرد و گفت: هم اكنون 122 نيروي اين سازمان آماده خدمات رساني در هنگام بروز حوادث و سوانح احتمالي هستند اما براي خدمات رساني بهينه در اين بخش كمبود دارد.
وي اظهار داشت: براين اساس و طبق برنامه اعلام شده به شهرداري در آزمون آينده نياز به نيروي انساني اين سازمان 59 نفر اعلام شده كه با تحقق اين امر شمار افراد مشغول بكار به 181 نفر خواهد رسيد.
موسوي افزود: اين سازمان برنامه اي براي جذب بانوان آتش نشان در زنجان ندارد اما به عنوان نيروهاي داوطلب از توانمندي هاي آنان استفاده مي كند.
به گفته اين مسئول، مانور عملياتي اطفاي حريق امداد و نجات در ارتفاع با حضور 20 آتش نشان با مشاركت سه ايستگاه آتش نشاني ،چهار دستگاه خودروي نيمه سنگين و يك دستگاه نردبان هيدروليك انجام شد كه مدت زمان اعلام تا رسيدن به محل چهار دقيقه ثبت و در مجموع مدت 18 دقيقه برگزار شد.
به گزارش ايرنا، شهر زنجان به عنوان مركز استان با سه منطقه شهرداري 430 هزار نفر جمعيت دارد.
8068/9646