بجنورد - مديرعامل شركت گاز خراسان شمالي گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در اين استان در يكسال گذشته با صرفه جويي پنج درصدي مصرف گاز نسبت به پيش بيني ها همراه بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شركت، 'حسین تقی نژاد' اظهار داشت: میزان مصرف گاز طی یكسال سپری شده از آغاز اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها 638 میلیون متر مكعب بود و حال آنكه پیش بینی می شد این رقم باتوجه به افزایش مشتركان و سردی شدید هوا، به 670 میلیون مترمكعب برسد.

وی میزان مصرف گاز این استان در یكساله قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را 563 میلیون متر مكعب عنوان كرد و افزود: در یكسال گذشته شمار مشتركان گاز طبیعی در این استان 12 درصد افزایش و از سویی دمای هوای پاییزه نیز بشدت كاهش یافته است.

بنا بر اعلام اداره كل هواشناسی خراسان شمالی تداوم سردی هوا در این استان در آذرماه امسال در 35 سال گذشته بی سابقه بود و میانگین دمای هوا در مركز این استان نسبت به متوسط 35 سال گذشته 3/3 درجه سردتر شده بود.

وی توضیح داد: اگر تاثیر دو مولفه افزایش مشتركان و نیز سردی هوا بر میزان مصرف گاز را در نظر بگیریم انتظار می رفت كه میزان مصرف گاز در این استان در مقطع یاد شده به 670 میلیون مترمكعب برسد و حال آنكه پنج درصد كمتر از این رقم بود.

تقی نژاد گفت: هدایت و مدیریت كمیته انرژی استان توسط شركت گاز، برگزاری جشنواره بین المللی كاریكاتور با محوریت مصرف ایمن و بهینه گاز و اعزام گروههای اطلاع رسانی به مساجد روستایی در كاهش مصرف گاز توسط شهروندان استان موثر بوده است.

بنا به آمار شركت گاز خراسان شمالی، اكنون 155 هزار خانوار این استان با 617 هزار نفر جمعیت مشترك گاز هستند. ك/1

7186/626