شهر ري - كارشناس تغذيه شبكه بهداشت و درمان شهرستان ري از پوشش صد در صدي طرح آهن ياري در دبيرستانهاي اين شهرستان خبرداد.

ماندانا دقیقی روز شنبه پس از برگزاری جلسه آموزشی ویژه مربیان و رابطین بهداشتی نواحی آموزش و پرورش كهریزك و فشافویه در گفت و گو با ایرنا گفت: تاكنون بیش از سی هزار قرص آهن در دبیرستان و مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان توزیع شده است.

در این جلسه آموزشی كه در آموزش و پرورش كهریزك و با حضور معاون این اداره برگزار شد كارشناس تغذیه شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری اظهار امیدواری كرد با همكاری اولیا و مربیان و مسوولین بهداشت مدارس، این قرص ها به شیوه صحیح مصرف شود.

دقیقی، آگاهی بخشی خانواده ها و دانش آموزان از اهمیت مصرف قرص آهن و نقش این عنصر مهم در سلامت دختران را بسیار مهم دانست و متذكر شد یكی از اهداف مهم این طرح ایجاد این آگاهی می باشد.

به گفته وی در طرح آهن یاری مدارس كه از آبان ماه در سطح شهرستان ری و با همكاری شبكه بهداشت و درمان شهرستان ری آغاز شده، بیش از سی هزار قرص آهن در دبیرستانها و مدارس راهنمایی دخترانه توزیع شده و طبق برنامه از پیش تعیین شده دانش آموزان به مدت شانزده هفته در مدرسه این قرص ها را استفاده می كنند.

دقیقی گفت: در حاشیه این طرح كلاس های آموزشی با موضوع اهمیت آهن در سلامت زنان و دختران، فقر آهن و مشكلات ناشی از آن و نحوه پیشگیری از آن در مدارس برگزار می شود.

كارشناس تغذیه شبكه بهداشت شهرستان ری افزود: آنمی یا فقر آهن، یك نوع كم خونی است كه در زنان و دختران شیوع بیشتری داشته و با پیشگیری و مصرف پروفیلاكسی قرص آهن و تعذیه صحیح می توان به سادگی از آن جلوگیری كرد.

1417/ 699