تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

تهران - مأموران انتظامي شرق تهران در اقدامي پليسي سه متهم را كه در پوشش مأمور نيروي انتظامي از شهروندان وراميني اخاذي مي كردند، دستگير كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران در تشریح این خبر بیان داشت: درپی مراجعه و شكایت تعدادی از شهروندان ورامین مبنی بر اینكه افرادی مبلس به لباس نیروی انتظامی با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس مبارزه با موادمخدر ، اطلاعات یا آگاهی و با در دست داشتن تجهیزات پلیسی اقدام به بازرسی منزل و سرقت طلاجات و پول نقد كرده اند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام كار وسیع اطلاعاتی متوجه شدند، سارقان هربار حوالی ظهر با یك دستگاه خودرو تندرو سرقت ها را انجام داده كه در این رابطه مشخصات ظاهری مجرمان جمع آوری و چهره فرضی آنان ترسیم شد.

سرهنگ فتحی تصریح كرد: پلیس با بهره گیری از شیوه های پلیسی و تجارب خود 'طرح مهار' را در سطح حوزه استحفاظی به اجرا درآورد كه در نهایت یك دستگاه خودرو پژو بدون پلاك با سه سرنشین در میدان بسیج شناسایی كه مأموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر كرده كه سرنشینان خودرو بدون توجه به اخطار پلیس از محل متواری شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: مأموران در یك عملیات تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسی از آن، 2 عدد كپسول هوابرش كوچك، یك عدد میله جهت باز كردن درب خودرو، یك عدد باتوم فنری ، یك عدد اسپری اشك آور كشف و سه سارق مأمور نما دستگیر شدند.

سرهنگ فتحی با اشاره به انتقال متهمان به پلیس آگاهی شرق استان تهران گفت: تحقیقات ویژه مأموران این متهمان كه سابقه دار نیز هستند آغاز و سارقان در بازجوئی های اولیه منكر هرگونه جرمی شده و سعی در كتمان حقیقت داشتند اما با ارائه شواهد و قرائن و مواجه حضوری با مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت تحت عنوان مأمور به ارزش تقریبی 750 میلیون ریال اقرار كردند.

فرمانده انتظامی ویژه شرق تهران در پایان با بیان این مطلب كه برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پوشش مأمور به مردم مراجعه و به بهانه های مختلف اقدام به اخاذی و یا سرقت از آنها می كنند به شهروندان توصیه كرد: در صورتی كه فرد یا افرادی به هر دلیلی به آنها مراجعه و خود را مأمور معرفی و قصد بازرسی از منزل ، محل كسب و یا خودرو آنها را دارند حتما از آنها كارت شناسائی درخواست كنند.

گفتنی است ، متهمان پس از تحقیقات با تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

تهرام/1914/1275